Genel Bilgi
Kod | CMS312 |
Ad | Çevre Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FUAT BUDAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FUAT BUDAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre Yönetiminin temel prensipleri ile küresel, ulusal ve bölgesel düzeydeki çevresel problemlerin etkin yönetiminde kullanılabilecek strateji ve araçların genel değerlendirmesi.
Dersin İçeriği
Çevre Yönetiminin Temel Prensipleri, Sürdürülebilir Kalıkınma ve Yeşil Ekonomi, Sürdürülebilir Kalkınma Göstergeleri, Çevre Mevzuatı, Çevresel Etki Değerlendirmesi, Çevresel Risk Değerlendirmesi, Hayat Boyu Değerlendirme, Çevre Yönetim Sistemleri, İklim Değişikliği ve Karbon Yönetimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Sürdürülebilir Kalkınma göstergelerini tanımlar ve açıklar |
ÖÇ02 | Çevre yönetiminin temel prensiplerini tanımlar |
ÖÇ03 | Çevre yönetimi strateji ve araçlarını tanımlar, analiz eder ve değerlendirir |
ÖÇ04 | Çevre yönetimi ile sürdürülebilir kalkınma arasındaki ilişkileri açıklar ve analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre Yönetimine Giriş | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çevre Yönetiminin Temel Prensipleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Yeşil Ekonomi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sürdürülebilir Kalkınma Göstergeleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çevre Yönetimi Kurumsal Yapı | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çevre Mevzuatı | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çevresel Etki Değerlendirmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevresel Etki Değerlendirmesi 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Hayat Boyu Değerlendirme | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çevre Yönetim Sistemleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Atık Yönetimi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ekosistem Yönetimi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İklim Değişikliği | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Karbon Yönetimi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,40 | ||
AKTS | 2 AKTS |