Genel Bilgi
Kod | CMS314 |
Ad | Arıtma Tesisi Ekipmanları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Atıksularla ilgili olarak, iyileştirilmiş su ve suyun yeniden kullanımı daha açık bir şekilde tanımlanırken, su kaynakları sistemi içinde yer alan iyileştirilmiş suyun planlanması, geri çevrimi, depolanması ve yeniden kullanım alanlarının bilinmesi.
Dersin İçeriği
Suların yeniden kullanımına genel giriş, kullanılan terimlerin tanımını ve tarihsel çerçeve. Hidrolik döngüde su döngüsünün rolü ve suyun yeniden kullanımının nedenleri. Atıksuların yeniden kullanım alanları ve karşılaşılan zorlukların belirlenmesi. İyileştirilmiş suların bileşimi, yönetmelikler çerçevesinde değerlendirilmesi. Suların yeniden kullanımının halk sağlığı ve çevresel açıdan değerlendirilmesi. Risk analizi, riskin tanımlanması. Su iyileştirmede kullanılan birincil arıtma teknolojilerinin arıtma nedenleri ve dereceleri acısından incelenmesi. İyileştirilmiş suyun depolanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Atıksu arıtımı tasarım esasları I-II
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arıtma tesislerinde kullanılan donanımların çalışma mekanizmaları, ızgaralar, öğütücülerin özelliklerini tanımlar ve belirler. |
ÖÇ02 | Havalandırma ekipmanları, difüzörler, blowerları tanımlar ve seçer. Yüzeysel aeratörler, saf oksijen sistemlerinde kullanılan donatıları öğrenir. |
ÖÇ03 | Dozlama sistemleri, pompalar, membranlar, sıyırıcıları belirler ve seçer. Karıştırma ekipmanlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Atıksu arıtma tesislerinde akım şemalarında yer alan arıtma ekipmanlarının kullanım alanları ve çeşitlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eleme İşlemleri ve elemenin sınıflandırılması. | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Fiziksel temel işlemlerde sınıflandırma ve ekipmanlar | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Atıksu arıtma tesisi için kullanılan tipik fiziksel temel işlemler | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Elle ve mekanik olarak temizlenen çubuk ızgaralar | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kaba ızgaraların kurulumunda tasarım esasları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İnce ızgaralar, Statik V tipli çelik telli elekler, tambur elekler | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Birleşik ve ayrık atıksu toplama sistemleri için elek tasarımları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğütücüler ve Blowerlar | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Katılardan (Çamurdan) Kum Giderme, Kum Miktar, Özellikleri ve Uzaklaştırılması | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Karıştırma Ekipmanları, Statik Karıştırıcılar | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Boru Tipi Karıştırıcılar, Türbin, Pedalli ve Pervaneli Karıştırıcılar | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kimyasal Besleme Donanımları, Kimyasal Depolama ve İşleme | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Havalandırma Sistemleri, Difüzörler | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Pompalar ve Pompa Performans Eğrileri ve Pompanın Borulama Sistemi ile Eşleştirilmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |