CMS413 Yeraltı Suyu Arıtma Teknolojileri

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS413
Ad Yeraltı Suyu Arıtma Teknolojileri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin; sürdürülebilirlik ve çevre kavramlarının planlama ile bütünsel ilişkisini ve plancı ile planlamanın doğal değerleri koruma-kollamasındaki sorumluluğunu kavraması, sürdürülebilir planlamanın ilke ve yöntemleri konusunda bilgilenmesi.

Dersin İçeriği

Planlama ve çevre mevzuatını sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İnternet ve makaleler

Notlar

ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler yeraltı suyunun özelliklerini tam olarak tanıdıktan sonra, dünyadaki ve ülkemizdeki yeraltı rezervlerinin değerlendirilmesi hakkında bilgiye sahip olacaktır
ÖÇ02 Öğrenciler yeraltı su kalitesi ve miktarı ile ilgili temel konuları öğreneceklerdir.
ÖÇ03 Çevre mevzuatlarında yeraltı suyunun yeri, önemi ve yönetimi hakkında bilgi
ÖÇ04 Yeraltı suyunun arıtılmasında kullanılabilecek yöntemler hakkında ayrıntılı bilgi kazınımı
ÖÇ05 Avrupa Birliği ve Türkiyedeki yasal mevzuatlarla yeraltısuyu düzenlemeleri hakkında ayrıntılı bilgi kazınımı


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi  4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi  2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hidrolojik döngü Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Gözenekli ortamın özellikleri Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kirleticilerin yapısı-organik kirleticiler, organik kirleticileri belirlemede kullanılan genel parametreler Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Akifer sistemleri Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yüzey-yeraltı suyu etkileşimi Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Remediasyon, günümüzde remediasyon mühendisliği uygulamala Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
7 Kirleticilerin yapısı-organik kirleticiler, organik kirleticileri belirlemede kullanılan genel parametreler 3 Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kirleticilerin yapısı- inorganik kirleticiler, metal kirleticiler ve radyoaktif kirleticiler 2 Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
10 Kirletici özellikleri, Yeraltı suyu gözlemi ve su kalitesi Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Toprak buhar ekstraksiyonu, Hava ile sıyırma Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
12 Pompala arıt yöntemi, Biyoremediasyon ve fitoremediasyon Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
13 Katılaştırma ve sabitleştirme, pasif reaktif bariyerler Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
14 Yeraltı suyu arıtma teknolojilerinin dünyada yapılan başarılı örneklerinin incelenip tartışılması Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
15 Yeraltı suyu arıtma teknolojilerinin dünyada yapılan başarılı örneklerinin incelenip tartışılması 2 Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 40
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,60
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 03:28