ARK014 Anadolu'nun tarihi Coğrafyası

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARK014
Ad Anadolu'nun tarihi Coğrafyası
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER


Dersin Amacı

Bu derste, Eski Anadolu'nun tarihi ve coğrafyasının öğretilmesi amaçlanmaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini Eski Anadolu tarihi coğrafyası oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

A.Ünal, Hititler Devrinde Anadolu I, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, Eski Anadolu Uygarlıkları Dizisi : 7, İstanbul 2002. Forlanini, M. (2013). “How to Infer Ancient Roads and Itineraries from Heterogeneous Hittite Texts: The Case of the Cilician (Kizzuwatnean) Road System”, Kaskal Rivista di Storia, ambienti e culture del Vicino Oriente Antico, Volume 10, Firenze, 1-34. Goetze, A. (1940). Kizzuwatna and the Problem of Hittite Geography, New Haven. Karauğuz, G. (2005). Arkeolojik ve Filolojik Belgeler Işığında MÖ II. Binde Orta Anadolunun Güney Kesimi, Çizgi Kitabevi Yayınları.

Notlar

del Monte -Tischler, Die Orts- und Gewessenamen der hethitischen Texte, Reportaire Geographique des Textes Cuneiformes, Band 6, Wiesbaden 1978.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eski Anadolu tarihi coğrafyasını açıklar.
ÖÇ02 Hitit Devletinde yer alan şehirleri analiz eder.
ÖÇ03 Eski Hitit Devleti krallarını açıklar.
ÖÇ04 Telipinu Fermanını değerlendirir.
ÖÇ05 Başkent Boğazköy'ü açıklar.
ÖÇ06 Büyük krallık dönemini değerlendirir.
ÖÇ07 Hitit krallarını analiz eder.
ÖÇ08 Hitit hukukunu değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilmek, bilgiyi değerlendirebilmek. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik yöntemleri uygulayabilmek
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analiz sonuçlarını bilişim teknolojisi ile açıklayabilmek
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mikroskopik çalışmaları yapabilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası ve farklı alanlardan kişiler ile çalışabilme yetkinliği kazanmak 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik buluntular ve kazı alanında yer alan Arkeo toprakların oluşumu ve çevre ile ilişkilerinin üzerine tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmek
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmaların süreç ve sonuçlarını farklı disiplinlerdeki araştırmacılar ile ulusal ve uluslar arası çalışma ortamlarında yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kazı alanlarından çıkan arkeolojik buluntuların ve toprakların arkeo-çevre özelliklerinin doğa ve fen bilimlerinin yardımı ile arkeometrik ölçümlerini yapabilmek


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hititler ve ondan önce Anadolu'nun sakinleri hakkında bilgiler sunmak. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
2 Hitit kralları listesinin değerlendirilmesi. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Eski Hitit kralları Anitta ve Hattuşili'nin icaratı. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Kral Murşili ve Telipinu döneminin anlatılması. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Tuthalya ve Şuppiluliuma'nın icraatı. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Hititlerde hukuk. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Eski Ön Asya yasaları. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Kitap ve Makale Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hukkana Antlaşması Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 II. Murşili'nin yıllıkları Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 II. Murşili döneminde veba Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Kırşehir Yassıhöyük kurşun levhasının değerlendirimesi. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Hitit devlet bünyesi Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Hititlerde devlet anlayışı Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Hititlerde hürler ve köleler Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap ve Makale Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap ve Makale Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS