JM645 Baraj Jeolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM645
Ad Baraj Jeolojisi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, Yüksek lisans düzeyinde bağımsız olarak bir baraj yeri mühendislik jeolojisi çalışmasını metodolojik olarak yapabilmeyi,baraj gibi önemli su yapılarında karşılaşılabilecek sorunların ayrıntılı incelemesini, jeolojik faktörlerin baraj tipi seçimine olan etkisini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Baraj yeri araştırması ve uygun yapıların seçimi, jeolojik, jeoteknik ve hidrojeolojik koşullar, duraylılık ve geçirimlilik araştırmaları, baraj tipinin belirlenmesi, baraj ilave yapılarının yerleştirilmesi, enjeksiyon perdesi ve derinliği, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, doğal yapı malzemesi araştırmaları bu dersin içeriğini oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

Temel jeoloji bilgisine sahip olmak

Kaynaklar

Baraj jeolojisi ve Mühendislik jeolojisi ders notları

Notlar

Konuyla ilgili bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bağımsız olarak bir baraj yeri mühendislik jeolojisi çalışmasının metodolojik olarak yapılabilme yeteneği kazanır
ÖÇ02 Baraj gibi önemli su yapılarında karşılaşılabilecek sorunların ayrıntılı incelemesinin yapar.
ÖÇ03 Jeolojik faktörlerin baraj tipi seçimine olan etkisini kavrar
ÖÇ04 Baraj yeri etütlerinde jeolojik faktörleri değerlebndirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Baraj kavramı, baraj yapımına etki eden faktörler Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Baraj tipi seçimi, jeolojik faktörler. Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Baraj yer seçimi ve planlaması Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
4 Baraj yeri jeoloji çalışmaları Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
5 Geçirimlilik ve duraylılık çalışmaları Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
6 Göl alanı ile ilgili yapılan çalışmalar Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
7 Baraj yerinde yapılan arazi deneyleri ve hesaplamaları Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Yazılı sınav, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Baraj yerinin mühendislik jeoloji modelinin ve haraitalarının hazırlanması Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
10 Baraj yapı malzemesi Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
11 Barajlarda karşılaşılan sorunlar Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
12 Duraylılık ve heyelan sorunları Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
13 Su kaçak problemleri Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
14 1. Örnek projeler Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
15 2. Örnek projeler Anlatım, sunu Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2023 02:16