Genel Bilgi
Kod | JM632 |
Ad | Geçirimsizleştirme Yöntemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı,Mühendislik Projelerinde karşılaşılan su sorunlarına çözüm üretmeyi, su problemlerinin giderilmesi için uygulanacak yöntemleri belirlemeyi, araştırma tekniklerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Mühendislik yapılarında karşılaşılan su sorunlarının giderilmesi amacıyla yapılan araştırmalar ve uygulamalar. Geçirimsizlik yöntemlerinin incelenmesi, uygun geçirimsizlik yönteminin seçimi. Enjeksiyon, slurry trench (kalın duvar), elastik ince duvar, yöntemleri. Membran uygulamaları, Temel ya da zemin özelliğine göre hangi yöntemin uygun olacağının teknik, uygulama ve ekonomik açıdan araştırılması dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Temel jeoloji bilgisine sahip olmak
Kaynaklar
Mühendislik jeolojisi ve Hidrojeoloji ders notları
Notlar
Örnek proje raporları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislik Projelerinde karşılaşılan su sorunlarına çözüm üretme yeteneği kazanır. |
ÖÇ02 | Su problemlerinin giderilmesi için uygulanacak yöntemleri belirler. |
ÖÇ03 | Araştırma teknikleri öğrenir |
ÖÇ04 | Maliyet ve emniyet açısından hangi yöntemin uygun olacağına karar verme yeteneğini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yeraltısuyu ve genel kavramlar | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yapı temellerinin yeraltısuyu açısından incelenmesi | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Zeminlerin geçirimlilik durumlarının araştırılması | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Permaabilite ve Basınçlı su deneyleri ve hesaplamaları | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Uygun geçirimsizleştirme yöntemlerinin değerlendirilmesi | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Enjeksiyon yöntemleri | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yüksek Basınç Enjeksiyonu (Jet Grouting) yöntemi | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav, ödev | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
9 | Slurry Trench yöntemi | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Thin wall uygulaması | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Well - Point ve pompaj yöntemleri | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Baraj Temellerinde geçirimsizleştirme uygulamaları ve tasarımı | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Jeomembran uygulamaları | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
14 | 1. Bina temellerinde su sorunuları ve örnekler | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | 2. Bina temellerinde su sorunuları ve örnekler | Düz anlatım, sunu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav, sunum | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav, ödev | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |