Genel Bilgi
Kod | JM621 |
Ad | Paleosismoloji Temel Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Paleosismoloji kavramlarının ve uygulamalarının kavratılması
Dersin İçeriği
Geçmişte meydana gelen sismik olayları araştıran çalışmalarda kullanılan temel kavramlar.
Dersin Ön Koşulu
Lisans mezunu olmak
Kaynaklar
Paleosismoloji
Notlar
Paleosismoloji temel kavramlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sismik olayları geçmişe dönük değerlendirir. |
ÖÇ02 | Sismik olayları güncel olarak değerlendirir. |
ÖÇ03 | Sismik olayları geleceğe yönelik olarak değerlendir. |
ÖÇ04 | Paleosimik yapıları öğrenir. |
ÖÇ05 | Paleosismik yapıları tanımlar ve yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Paleosismoloji temel kavramları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tektonik temel kavramları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Tektonik rejimler | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tektonik rejimler-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Neotektonik kavramı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kuvaterener jeolojisi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kuvaterener jeolojisi-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Temel Paleosismoloji prensipleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Temel Paleosismoloji prensipleri-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Paleosismolojik çalışma yöntemleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Paleosismolojik çalışma yöntemleri-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Paleosismolojik saha çalışmaları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Paleosismolojik kazı çalışmaları-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Paleosismolojik çalışmaların yorumlanması | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-a | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-b | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |