Genel Bilgi
Kod | ZMS452 |
Ad | İlkyardım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜLAY HALİDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GÜLAY HALİDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İlkyardımda yeterlilik kazanmak.
Dersin İçeriği
İlkyardımın temel özellikleri,kanamalar,kalp durması,kırık,zehirlenme gibi durumlarda hayat kurtarıcı müdehaleleri öğrenmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dersle ilgili ders notları, kitaplar, süreli yayınlar
Notlar
www.saglik.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlk yardımın temel ilkelerini uygulayabilir |
ÖÇ02 | Temel yaşam desteği sağlayabilir |
ÖÇ03 | Yaralanmalarda ilk yardım uygulaması yapabilir |
ÖÇ04 | Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım uygulaması yapabilir |
ÖÇ05 | Diğer acil durumlarda ilk yardım uygulayabilir |
ÖÇ06 | Hasta veya yaralıları taşıyabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlk yardımın temel uygulamaları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Birinci ve ikinci değerlendirme | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yetişkinlerde temel yaşam desteği | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteği | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dış ve iç kanamalar | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yara ve yara çeşitleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bölgesel yaralanmalarda, baş ve omurga kırıklarında ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım-1 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım-2 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Acil bakım gerektiren hastalıklarda ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Zehirlenmeler, sıcak çarpması, yanık ve donmalarda ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Acil taşıma teknikleri Kısa mesafede hızlı taşıma teknikleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sedye oluşturarak yaralıların taşınması | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |