Genel Bilgi
Kod | TMT714 |
Ad | Sanat Objesi Olarak Tekstil |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
20. yüzyıl sanat akımları, sanat giyimi, lif sanatı ve serbest tekstil sanatı gibi tekstilin sanatsal yönünü oluşturan disiplinlere ilişkin farkındalık kazandırmak, yurt içinde ve yurt dışında tekstili sanat olarak algılayan sanatçıların eserlerinin, müzeler ve sergi mekanlarında, kendine özgü sergileniş biçimleri hakkında bilgi vermek, Modernizm sürecinden sonra, bir sanat objesi olarak tekstile, sanatçıların yeni malzeme arayışlarına ve sanatı ifade biçimlerine karşı duyarlılık kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders,tekstillerin sanat objesi olarak lif sanatı içerisindeki yerini, farklı disiplinlerle etkileşimlerini,yaratıcılık, sanat, tasarım üçleminde tekstillerin sanat objesi olarak farklı sunumlarının ve sergileme biçimlerinin aktarılmasını içermektedir. Derste, lif sanatı ve çağdaş sanat disiplinleri arasındaki ilişkinin irdelenerek, sanat objesi oluşturmaya yönelik yeni fikirlerin tartışılması ve uygulama çalışmalarının yapılması hedeflenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
DAMGAARD, Anette; Fılt, Hovedland Pbl., Denmark, 1994 LEE, Ruth; Contemporary Knittings For The Textile Artists, Bastford Pbl., London, 2007 SEARLE, Karen; Knitting Art, Voyageur Press, Minneapolis, 2008 MIYAKE, Issey; SATO, Kazuko, Issey Mıyake Making Things, Fondation Cartier Pour I art Contemporain, Zurich, 1998 CLAY, Liz; Nuno Felt Techniques An Inspiration For Accessories and Home Interior, AC Black, London, 2007 DUNCAN AIMONE, Katherine; The Fiberarts Book of Wearable Art, Lark Books-A Division of Sterling Publishing Co., Inc. New York, 2002 KORWIN, Laurence; Textile As Art, Copyright Laurence Korwin, Chicago, 1990
Notlar
MIYAKE, Issey; SATO, Kazuko, Issey Mıyake Making Things, Fondation Cartier Pour I art Contemporain, Zurich, 1998 CLAY, Liz; Nuno Felt Techniques An Inspiration For Accessories and Home Interior, AC Black, London, 2007 DUNCAN AIMONE, Katherine; The Fiberarts Book of Wearable Art, Lark Books-A Division of Sterling Publishing Co., Inc. New York, 2002 KORWIN, Laurence; Textile As Art, Copyright Laurence Korwin, Chicago, 1990
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lif sanatının geçiş evrelerini ve günümüz sanatında geldiği noktaları açıklar. |
ÖÇ02 | Lif sanatı hakkında detaylı bilgiler edinir ve tekstil sanatı için önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Tekstillerin sanat içerisindeki yerini kavrar. |
ÖÇ04 | Tekstillerin lif sanatı içerisindeki yerini kavrar ve lif sanatının öncü ve çağdaş örneklerini bilir. |
ÖÇ05 | Tekstil malzemeleri ya da teknikleriyle veya diğer tekniklerle birlikte iki boyutlu ya da üç boyutlu sanatsal çalışmalar gerçekleştirir. Sunum önerileri geliştirir. |
ÖÇ06 | Lif Sanatı parametrelerini öğrenir, üretim çalışmalarını yürütebilme yetisi kazanırve bu çalışmaların çıktılarını sözlü ve yazılı olarak değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat nedir, sanat objesi nedir, sanatın türleri hakkında bilgilendirmeler verilmesi. | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
2 | Lif Sanatı nedir, kapsamı nedir sanat ve lif sanatının örneklerle karşılaştırması yapılır. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Lif sanatı uygulamalarının başlangıç noktaları ve dönüşüm süreci. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tekstilin Sanat ve Lif Sanatı İçerisindeki Yeri | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Tekstilin sanat ve lif sanatı kapsamında teknik, malzeme ve üretim karşılaştırmaları. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | lif sanatına dair ulusal ve uluslararası örnekler | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Dünyada ve ülkemizde lif sanatının durumu. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Lif sanatının Plastik sanatlar alanındaki konumu. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Sanat objesi olarak tekstiller ve uygulanma biçimleri nelerdir. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Uygulama detayları hakkında teknik, malzeme gibi ögelerin tecrübe edilmesi | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uygulama eskizlerinin oluşturulması. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Çalışma temaları hakkında fikirlerin tartışılması. Teknik, malzeme, miks medya bağlantıları arayışlarına yönelik denemeler. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulama detaylarının tartışılması ve tecrübe edilmesi. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Farklı Sunumlar ve Sergilenme Biçimleri üretme | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |