Genel Bilgi
Kod | CKZ108 |
Ad | Bilgisayar Destekli Uygulamalar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİYAZİ ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur ACAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Programlamada algoritma mantığının verilmesi, herhangi bir matematiksel modelin kodlamayla çözümünü sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Algoritmalar, Değişkenler, Matlab ile kodlama, Örnek uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Temel Bilgisayar Bilimleri Ders Notları, Prof.Dr. Cüneyt Aydın
Notlar
Matlab kullanım kitabı, Mathworks
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Programlamanın temel kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Programlama dili ile derleyici üzerinde program yazar. |
ÖÇ03 | Programlama dilinde dizileri ve matrisleri kullanır. |
ÖÇ04 | if then else, switch case gibi koşullu ifadeleri uygular. |
ÖÇ05 | Programlama dilinde döngü oluşturur. |
ÖÇ06 | Programlama dilinde grafikleri kullanır. |
ÖÇ07 | Güncel mühendislik problemleri ve çözümlerinde kullanılan yöntem ve programlar hakkında genel bilgi kazanır. |
ÖÇ08 | Bir problemi analiz ederek algoritma geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar sisteminin yapısı | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Algoritmalar, akış diyagramları | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Matlab programlamaya giriş | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Program yazımı aşamaları | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Değişkenler, veri yapıları | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Operatörler-I | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Operatörler-II | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Döngüler | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Fonksiyon ve alt programlar | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Diziler | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Matlab te şekil çizimi | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Matlab te ifadeler | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Matlab uygulamaları-I | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Matlab uygulamaları-II | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,72 | ||
AKTS | 4 AKTS |