Genel Bilgi
Kod | CKZ208 |
Ad | Sayısal Analiz |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BİLGİLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET BİLGİLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere çeşitli sayısal analiz yöntemlerini tanıtmak ve farklı alanlardaki matematiksel problemlerin sayısal analiz yöntemleri ile çözmelerini yapmaktır.
Dersin İçeriği
Lineer Olmayan Eşitliklerin Çözüm Yöntemleri ,Lineer denklem sistemleri Çözüm Yöntemleri, İnterpolasyon, Sayısal İntegral Hesaplama Yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Lee W. Johnson, R. Dean Riess (1982) Sayısal Analiz, Addison-Wesley Publishing Company.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayısal çözümlerde hata kaynağı hakkında yorum yapar. |
ÖÇ02 | Bir fonksiyonun kök/köklerini hesaplar. |
ÖÇ03 | Lineer denklem sistemlerinin çözümünü yapar. |
ÖÇ04 | Matris tersini bulur. |
ÖÇ05 | Bir değişkenli fonksiyonların polinomlarla yaklaşık değerlerini hesaplar. |
ÖÇ06 | Sayısal integral hesaplar. |
ÖÇ07 | Yapılan hesaplamalardaki hataları inceler. |
ÖÇ08 | Sayısal Analiz hakkında temel bilgi edindirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nümerik Analizin Anlamı ve Önemi, Sayı sistemleri ve hata hakkında genel bilgi | Kitaptan ilgili bölümün çalışlması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Lineer Olmayan Eşitliklerin Çözümünde İkiye bölme ve Newton Yöntemleri | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Lineer Olmayan Eşitliklerin Çözümünde Kirişler ve Bairstow Yöntemleri | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Lineer denklem sistemleri, matris tersi ve determinantı hakkında bilgi | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Lineer Eşitliklerin Çözümünde Gauss Yok Etme ve Gauss-Jordan Yöntemleri | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Matris Tersinin ve Determinantının Bulunmasında Gauss Yok Etme ve Gauss-Jordan Yöntemleri | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Lineer Eşitliklerin Çözümünde Gauss-Seidel Yöntemi | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Interpolasyon, Doğrusal İnterpolasyon, Lagrange İnterpolasyon, | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bölünmüş Farklar İnterpolasyon | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İleri Farklar İnterpolasyon | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Geri Farklar İnterpolasyon | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sayısal İntegral Hesaplama Yöntemleri | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sayısal İntegral Hesaplama Yöntemlerinin Aralığa Uygulanması-I | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sayısal İntegral Hesaplama Yöntemlerinin Aralığa Uygulanması-II | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |