TMD101 Mühendislik Mekaniği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMD101
Ad Mühendislik Mekaniği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere, mühendislik tasarımlarında yararlanacakları statiğin temel esaslarını öğretebilmek ve bir statik problemini analiz edebilme ve çözebilme yeteneğini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Kuvvet bileşke, bileşen, moment, atalet, direnç moment, yapıları etkileyen yükler, mesnet tepkileri, kirişler, çerçeveler, düzlem kafes kirişlerle ilgili problemleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Balaban, A., 1984. Statik. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları: 902. Ders kitabı: 251.

Notlar

Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Statik esaslarını yapı statiği analizlerinde kullanabilir.
ÖÇ02 Mühendislik tasarımlarında yapı statiğine ilişkin temel verileri saptayabilir ve analiz edebilir.
ÖÇ03 Yapı statiği problemlerini belirleyebilir ve bu problemlere ilişkin alternatif çözümler üretebilir.
ÖÇ04 Statiğin temel ilkeleri ile ilgili bilgi ve problem çözme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Dinamik ve Mukavemet gibi derslere hazırlık bilgilerini öğrenir.
ÖÇ06 Serbest cisim diyagramını çizebilir.
ÖÇ07 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini öğrenir.
ÖÇ08 Temel mühendislik bilgilerini tasarım esaslarıyla ilişkilendirebilmeyi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yapı statiğine giriş (Temel kavramlar, statiğin temel ilkeleri) Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
2 Skaler ve vektörel büyüklükler, statiğin temel ilkeleri, Newton yasaları, denge kavramı Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
3 Düzlem kuvvetler sisteminin bileşkesi (Kuvvetlerin bileşenleri) Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
4 Moment kavramı, kuvvetlerin momenti Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
5 Devam-Moment kavramı, kuvvetlerin momenti Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
6 Rijit cisimlerin dengesi (İki boyutlu yapılar, mesnet tipleri, denge denklemleri) Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
7 Yapı elemanlarında mesnet türleri, kiriş yüklenme durumları Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mesnet tepki kuvvetleri Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
10 Ağırlık merkezi ve geometrik merkez Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
11 Atalet momenti Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 Kafes kiriş sistemleri, izostatik, çubuk kuvvetlerinin hesabı Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Devam-Kafes kiriş sistemleri, izostatik, çubuk kuvvetlerinin hesabı Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
14 Yapılara gelen yükler-I (Yüklerin sınıflandırılması, kabul ve hesap yöntemleri) Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
15 Yapılara gelen yükler-II (Kar yükü, rüzgar yükü) Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 10:05