Genel Bilgi
Kod | TMD101 |
Ad | Mühendislik Mekaniği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, mühendislik tasarımlarında yararlanacakları statiğin temel esaslarını öğretebilmek ve bir statik problemini analiz edebilme ve çözebilme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Kuvvet bileşke, bileşen, moment, atalet, direnç moment, yapıları etkileyen yükler, mesnet tepkileri, kirişler, çerçeveler, düzlem kafes kirişlerle ilgili problemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Balaban, A., 1984. Statik. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları: 902. Ders kitabı: 251.
Notlar
Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Statik esaslarını yapı statiği analizlerinde kullanabilir. |
ÖÇ02 | Mühendislik tasarımlarında yapı statiğine ilişkin temel verileri saptayabilir ve analiz edebilir. |
ÖÇ03 | Yapı statiği problemlerini belirleyebilir ve bu problemlere ilişkin alternatif çözümler üretebilir. |
ÖÇ04 | Statiğin temel ilkeleri ile ilgili bilgi ve problem çözme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Dinamik ve Mukavemet gibi derslere hazırlık bilgilerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Serbest cisim diyagramını çizebilir. |
ÖÇ07 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Temel mühendislik bilgilerini tasarım esaslarıyla ilişkilendirebilmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapı statiğine giriş (Temel kavramlar, statiğin temel ilkeleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Skaler ve vektörel büyüklükler, statiğin temel ilkeleri, Newton yasaları, denge kavramı | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Düzlem kuvvetler sisteminin bileşkesi (Kuvvetlerin bileşenleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Moment kavramı, kuvvetlerin momenti | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Devam-Moment kavramı, kuvvetlerin momenti | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Rijit cisimlerin dengesi (İki boyutlu yapılar, mesnet tipleri, denge denklemleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Yapı elemanlarında mesnet türleri, kiriş yüklenme durumları | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mesnet tepki kuvvetleri | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Ağırlık merkezi ve geometrik merkez | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Atalet momenti | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Kafes kiriş sistemleri, izostatik, çubuk kuvvetlerinin hesabı | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Devam-Kafes kiriş sistemleri, izostatik, çubuk kuvvetlerinin hesabı | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Yapılara gelen yükler-I (Yüklerin sınıflandırılması, kabul ve hesap yöntemleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Yapılara gelen yükler-II (Kar yükü, rüzgar yükü) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |