BB532 Bahçe Bitkileri Gerilim (Stress) Fizyolojisi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB532
Ad Bahçe Bitkileri Gerilim (Stress) Fizyolojisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİLGE YILMAZ


Dersin Amacı

Yüksek sıcaklık stresinin kantitatif olarak değerlendirilmesi, yüksek sıcaklıkta yaşam sınırı, yüksek sıcaklık stresinin oluşumu ve zaman faktörü, birincil ve ikincil yüksek sıcaklık zararının yapısı, yüksek sıcaklık stresine dayanıklılık, yüksek sıcaklık stresine dayanıklılığın moleküler esasları, yüksek sıcaklık ve düşük sıcaklığa dayanıklılık arasındaki ilişki, kurağa, tuza ve radyasyona dayanıklılığın fizyolojik, moleküler ve ultrastrüktürel esasları konuları öğrenir

Dersin İçeriği

Yüksek sıcaklık stresini, yüksek sıcaklıkta yaşam sınırı, yüksek sıcaklık stresinin oluşumu ve zaman faktörü, birincil ve ikincil yüksek sıcaklık zararının yapısı, yüksek sıcaklık stresine dayanıklılık, yüksek sıcaklık stresine dayanıklılığın moleküler esasları, yüksek sıcaklık ve düşük sıcaklığa dayanıklılık arasındaki ilişki, kurağa, tuza ve radyasyona dayanıklılığın fizyolojik, moleküler ve ultrastrüktürel esasları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Plant Growth and Stress Physiology. (ed) D. K. Gupta and J.M. Palma, 2021

Notlar

1. Responses of Plants to Environmental Stresses. J. Levitt, Academic Press, New York1977 2. Biotic and Abiotic Stresses in Plants Audil Gull, Ajaz Ahmad Lone and Noor Ul Islam Wani


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Soğuk ve sıcak stresinin etki mekanizması hakkında bilgiler elde edebilir.
ÖÇ02 Yüksek sıcaklık gerilimi ve bitkilerin toleransı, ve tolerans mekanizmasını etkileyen etmenler konusunda bilgiler açıklar.
ÖÇ03 Kurağa, tuza ve radyasyona dayanıklılığın fizyolojik, moleküler ve ultrastrüktürel esasları hakkında bilgi elde edebilir.
ÖÇ04 Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda tartışır.
ÖÇ05 Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağını tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yüksek sıcaklık stresinin kantitatif olarak değerlendirilmesi, yüksek sıcaklıkta yaşam sınırı Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Yüksek sıcaklık stresinin oluşumu ve zaman faktörü Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Birincil ve ikincil yüksek sıcaklık zararının yapısı Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Yüksek sıcaklık stresine dayanıklılık Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Yüksek sıcaklık stresine dayanıklılığın moleküler esasları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Yüksek sıcaklık ve düşük sıcaklığa dayanıklılık arasındaki ilişki Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Kuraklık stresi ve zararı Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Su stresine adaptasyonun sınıflandırılması, kuraklık stresinden sakınım Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Kuraklığa toleransın mekanizması Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Tuz stresi ve tuz zararı Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Tuz stresi ve tuz zararı mekanizması (sakınım ve tolerans) Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Tuz stresine dayanımı etkileyen faktörler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Radyasyon stresi ve zararı Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Radyasyon stresine dayanım mekanizması Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS