Genel Bilgi
Kod | SUF104 |
Ad | Su Bitkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİM POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEVİM POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su bitkilerini taniyarak ekosistemdeki rolleri ve önemlerini anlamak, çevresel sorunlarin su bitkisi habitatlarina etkisi hakkinda temel bilgileri kazanmaktir.
Dersin İçeriği
Bu derste su bitkisi kavrami, su bitkisi gruplari, su bitkilerinin morfolojik, anatomik ve fizyolojik özellikleri anlatilarak, gösterim ve laboratuar uygulamalari gerçeklestirilmekte, çevresel faktörlerin su bitkilerinin büyüme ve dagiliminda etkileri, kirliligin su bitkisi habitatlarina etkileri ve su bitkilerinin ekonomik kullanim alanlari teorik dersler ve uygulamali ögrenme ortamlari olusturularak ögretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.Ders notları 2.Su Bitkileri kitabı 1999. Cirik Ş. Cirik S Ege Üniversitesi İzmir
Notlar
Ders ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Su bitkisi kavramını tanımlar ve su bitkilerinin ekosistemdeki rolünü açıklar. |
ÖÇ02 | 2.Su bitki yapısal özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | 3. Su bitkilerinin fizyolojik özelliklerini örneklerle açıklar. |
ÖÇ04 | 4. Su bitkilerinin taksonomik sınıflandırmasını yapar. |
ÖÇ05 | 5. Su ortamının temel fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar ve su bitkilerine etkileri konusunda değerlendirme yapar. |
ÖÇ06 | 6. Su bitkilerinin kullanım alanlarını açıklar. |
ÖÇ07 | 7. Kirlilik ve diğer çevresel sorunların su bitkileri habitatlarına etkilerini yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su bitkilerinin tanimi ve siniflandirma yöntemleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su bitkilerinin taksonomik siniflandirmasi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Algler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Mantarlar, Karayosunlari | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Egrelti otlari, Tohumlu bitkiler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Su bitkilerinin morfolojik özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Su bitkilerinde üreme | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Su bitkilerinin fizyolojik özellikleri, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Su bitkilerinin dagilimini etkileyen çevresel faktörler, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Çevresel faktörler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Kirlilik ve diger çev.faktörlerin su bitkisi habitatlarina etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Su bitkilerinin yasam ortamlarina göre siniflandirilmasi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Su bitkilerinin ekolojik önemi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Su bitkilerinin ekonomik önemi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, makale tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, makale tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |