Genel Bilgi
Kod | IST238 |
Ad | Sistem Analizi ve Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışmaların yürütülmesi sırasında piyasadaki üretim aşamaları da irdelenerek, yapılacak işlemler planlanmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çevre, atölye ve laboratuar ortamlarında yapılabilecek imalatlarla ilgili olarak piyasa araştırması ve ön proje hazırlayabilme. İmalat projesi hazırlayabilme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Sistem Analizi ve Tasarımı Ders Notları, Aslı Birol. 2- Güler Çetin, Sistem Analizi ve Tasarımı, İstanbul. Nobel, ISBN: 9789944770774, 2007.
Notlar
1- Nafiz Ünlü, Sistem Analizi ve Tasarımı, Editör: Özcan Oğuz, 2017. 2- Baysal U., Sistem Analizi ve Tasarımı, Ankara . Hacettepe Üniversitesi, ISBN: 9789754912531, 2007.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Isıtma projelerini inceler ve ısıtma projesi çizer. |
ÖÇ02 | Soğutma projelerini inceler ve soğutma projesi çizer. |
ÖÇ03 | Havalandırma projelerini inceler ve havalandırma projesi çizer. |
ÖÇ04 | İklimlendirme projelerini inceler ve iklimlendirme projesi çizer. |
ÖÇ05 | İklimlendirme, soğutma ve havalandırma cihazlarını test eder. |
ÖÇ06 | İklimlendirme, soğutma ve havalandırma cihazlarını çalıştırır. |
ÖÇ07 | Proje ve çalışma şartları arasındaki uyumu kontrol altında tutar. |
ÖÇ08 | Cihazların ve sistemlerin yapımı ve çalışması ile ilgili iş güvenliği kurallarını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizibilite Çalışmaları | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma |
2 | Araştırma yapılması | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Etüd çalışması | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
4 | Proje hazırlama | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tasarım ve Üretim İşlem Sırasının Belirlenmesi | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Üretim yöntemi seçimi | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | İşlem sırasının belirlenmesi, anlatım, araştırma yapılması | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Ürün tasarımı incelemeleri | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Ürün tasarımının yapılması | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projenin gerçekleştirilmesi | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Projenin karlılığının hesaplanması | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
13 | Yapılabilirliğinin etüd edilmesi | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay |
14 | Sonuç analizinin yapılması | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Değerlendirmenin yapılması | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |