Genel Bilgi
Kod | SUF415 |
Ad | Denizel Kuluçkahane Teknolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Hatice Asuman YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Hatice Asuman YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci ögrencilerin denizel bir kuluçkahane kurarken dogru yer seçimi, kuluçkahane dizayni ve üretim ünitelerinin planlanmasi, anaçlardan itibaren tüm larva ve ön-büyütme üretim tekniklerinin ve yavru tasima tekniklerinin ögretilmesidir
Dersin İçeriği
Denizel Kuluçkahaneler Için Yer Seçimi, Deniz Suyu Alim Sistemleri, Deniz Suyu Aritim Sistemleri, Kuluçkahane Dizayni, Destek Üniteleri, Anaç Ünitesi, Anaç Yumurtlatma ve Yumurta Inkübasyon Ünitesi, Larva Yetistiricilik Ünitesi, Canli Yem Ünitesi, Artemia ve Rotifer Besin Zenginlestirme Teknikleri, Ön-Büyütme Ünitesi, Yavru Tasima Teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
güncel makaleler ve ders notları
Notlar
Deniz balıkları yetiştiriciliği ders kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Denizel bir kuluçkahane için uygun yer seçimi yapar |
ÖÇ02 | Kuluçkane ve üretim ünitelerini tasarlar |
ÖÇ03 | Bir denizel kuluçkahanenin tüm üretim aşamalarında (canlı yem üretimi, zenginleştirme, larva ve ön-büyütme) kullanılan üretim tekniklerine vakıftır |
ÖÇ04 | Yavru taşıma tekniklerini bilir |
ÖÇ05 | Su Aritim Sistemleri bilir |
ÖÇ06 | Su Isitma/Sogutma ve Desarj Sistemlerini bilir |
ÖÇ07 | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
ÖÇ08 | Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ticari Denizel Türlerin Tanitimi ve Üretim Teknikleri | Ticari Denizel Türlerin Tanitimi ve Üretim Teknikleri ile ilgili ön hazırlık yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Denizel Kuluçkahane Için Yer Seçimi | verilen ödev makaleler hakkında özet çıkartılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kuluçkahane Dizayni | Kuluçkahane Dizayni ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kuluçkahaneye Su Alim Sistemleri | Kuluçkahaneye Su Alim Sistemleri ile ilgili sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Su Aritim Sistemleri | Su Aritim Sistemleri ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Su Isitma/Sogutma ve Desarj Sistemleri | örnek sistemlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Anaç Ünitesinin Tasarimi ve Olgunlastirma Teknikleri | Anaç ünitesi hakkında bilgi toplamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yumurtlatma ve Yumurta Açtirma Ünitelerinin Tasarimi | Yumurtlatma ve Yumurta Açtirma Ünitelerinin Tasarimi ile ilgili makale araştırması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Larva Yetistiricilik Ünitelerinin Tasarimi ve Üretim Teknikleri | larval yetiştiricilik ile ilgili makale taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Canli Yem Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri | Canlı yem ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Ön-Büyütme Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri-1 | Ön-Büyütme Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Ön-Büyütme Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri-2 | Ön büyütme ünitesini çalışarak gelmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yavru Tasima Teknikleri | makale araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Ticari Bir kuluçkahaneye Teknik Gezi | Genel durum değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |