Genel Bilgi
Kod | AIS413 |
Ad | Video Art |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Özge Deniz ÖZKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, güncel sanat bağlamında videonun bir araç olarak üretime katkısı, medya, kimlik, bellek, beden ve görüntü ilişkisi üzerinden ele alınacaktır. Ders kapsamında günümüz video uygulamalarında hareketli görüntülerin yaratım, sunum ve çözümlenme süreçlerinin keşfedilmesinin yanı sıra, fotoğrafik görüntünün zamanla ilişkisi üzerine yeniden düşünülmesi de hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Sanatın farklı biçimleriyle video-sanat ilişkisi ve video sanatı uygulamaları örneklerle birlikte tarihsel, teknik, teorik ve düşünsel perspektif içinde incelenecek ve uygulanacaktır. Öğrenci, ders kapsamında projesini gerçekleştirirken kendi alanını diğer sanat dalları ile birleştirebilecek ve yaptığı sanatsal çalışmayı kavramsal, kuramsal ve estetik açılardan ele alabilecek, hakim olduğu sanat dalında kendini ileri düzeyde geliştirebilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Görüntü Estetiği. Levent Kılıç. İstanbul: İnkılap Yayınevi. 2003 Beyin Ekran. Ulus Baker. Der. Ege Berensel. İstanbul: İletişim Yayınları. 2019
Notlar
Video Sanatı-Enstalasyon, Film, Performans. Muammer Bozkurt. İstanbul: Bileşim Yayınları, 2005 Belgesel/Kısa Film/Video Sanatı. Der. Nagehan Çakar Bikiç, Ferhat Özgür. İstanbul: Doruk Yayımcılık. 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günümüz video uygulamalarında hareketli görüntülerin yaratım, sunum ve çözümlenme süreçlerini keşfeder. |
ÖÇ02 | Öğrenci, ders kapsamında projesini gerçekleştirirken kendi alanını diğer sanat dalları ile birleştirir. |
ÖÇ03 | Fikir aşamasından gösterim aşamasına kişisel bir projeyi geliştirip gerçekleştirir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler izledikleri video sanatı örneklerini eleştirel olarak analiz eder. |
ÖÇ05 | Sergilenmek üzere video art projesi tasarlar. |
ÖÇ06 | Yaptığı sanatsal çalışmayı kavramsal, kuramsal ve estetik açılardan ele alabilir, hakim olduğu sanat dalında kendini ileri düzeyde geliştirir. |
ÖÇ07 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ08 | Video Art projesini gerçekleştirebilmek için gerekli stüdyo ortamını, ses, görüntü, gerekli teknik ekipman ve dekoru hazırlar. |
ÖÇ09 | Sanatta disiplinlerarasılık ve çok kültürlülük hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ10 | Sanatsal anlatım aracı olarak videoyu nasıl kullanacağını deneyimlerek öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme | Okuma - Görüntü Estetiği. Kılıç, Levend. İstanbul: İnkılap Kitabevi, 2003 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Video Sanatına İlişkin Temel Kavramlar | Okuma - Video Sanatı-Enstalasyon, Film, Performans. Bozkurt, Muammer. İstanbul: Bileşim Yayınları, 2005 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Video Sanatının Tarihsel Gelişim Süreci | Okuma - Belgesel/Kısa Film/Video Sanatı. Der. Çakar Bikiç, Nagehan. Özgür, Ferhat. İstanbul: Doruk Yayımcılık, 2017 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Fotoğraf, Sinema ve Videonun Farklı Sanat Biçimleriyle Etkileşimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Sanatsal Anlatım Aracı Olarak Video | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Video Film ve Video Enstelasyon | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Video Heykel ve Video Performans | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Video Sanatının Öncü Sanatçıları 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Video Sanatının Öncü Sanatçıları 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Günümüzde Video Sanatı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uygulama Çalışması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Uygulama Çalışması II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Uygulama Çalışması III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Final Projelerinin Sunumu ve Değerlendirilmesi | Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |