Genel Bilgi
Kod | GM655 |
Ad | Süt Kimyası ve Biyokimyası |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amac sütün olşumunun ve fiziksel kimyasal özellillerinin bilinmesi , bu özelliklerdeki değişimin nedenlerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Sütün beslenmedeki önemi, süt bileşenlerinin memede sentezi, oluşumu ve sütün bileşimi, süt bileşenlerinin fizikokimyası, süt teknolojisinde biyoteknoloji, ısıl işlemlerin süt üzerindeki etkileri, süt ve süt ürünlerinde aroma ve aroma maddelerinin oluşumu.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Metin M. Süt Teknolojisi Sütün Bileşimi ve İşlenmesi. 2010. Ege Üniversitesi Yayınları.
Notlar
Üçüncü, M. Süt ve Mamülleri Teknolojisi. 2010. Sidas Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sütün oluşumunu ve bileşimini bilir |
ÖÇ02 | Sütün kimyasal özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Sütün fiziksel özelliklerini bilir |
ÖÇ04 | Sütün fiziksel ve kimyasal özelliklerini etkileyen koşulları bilir |
ÖÇ05 | Sütün fizisel ve kimyasal analizlerini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Süt Kimyası ve Biyokimyasına giriş | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sütün salgılanması ve sütün bileşimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Laktoz ve özellikleri | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Süt proteinleri | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Süt yağı ve özellikleri | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sütün minerel maddeleri | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sütte bulunan vitaminler ve süt gazları | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sütte bulunan mikroorganizmalar | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sütte bulunan doğal enzimler | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sütün kimyasal analizleri | Süt laboratuvarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Dünya ve Türkiye süt üretimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sütün fiziksel özellikleri | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sütün fiziksel anlizleri | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Sütün miktar ve bileşimine etkili faktörler | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |