GM627 Gıdaların Biyolojik Yöntemlerle Dayandırılması

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM627
Ad Gıdaların Biyolojik Yöntemlerle Dayandırılması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZERRİN ERGİNKAYA


Dersin Amacı / Hedefi

Bazı gıdalarda kullanılan mikroorganizma kültürleri, genel özellikleri, ürettikleri metabolitler, üretim yöntemleri, patojen mikroorganizmaların gelişimleri üzerine antimikrobiyel etkileri, ticari olarak satılan mikroorganizma kültürleri ve gıdalardaki fonksiyonları hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği

Bazı gıdalarda kullanılan mikroorganizma kültürleri, genel özellikleri, ürettikleri metabolitler, üretim yöntemleri, patojen mikroorganizmaların gelişimleri üzerine antimikrobiyal etkileri, ticari olarak satılan mikroorganizma kültürleri ve gıdalardaki fonksiyonları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

de W Blackburn, C. (Ed.). (2006). Food spoilage microorganisms. Woodhead Publishing.

Notlar

ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Genel konular ve ders işleyişi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Gıdaların dayandırılmasında kullanılan klasik yöntemleri öğrenir
ÖÇ03 Bitkisel doğal antimikrobiyeller hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Hayvansal doğal antimikrobiyeller hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Mikrobiyel antimikrobiyeller hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Mikrobiyel metabolitler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Bakteriosinler ve gıda sistemlerinde kullanımları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ08 öğrenciler organik asitler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ09 öğrenciler bakteriyofajlar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ10 Mikroorganizmaların sinerjik ve antagonistik etkileri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ11 Mikrobiyel enzimler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ12 Engeller teknolojisi hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel konular ve ders işleyişi hakkında bilgilendirme genel bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Gıdaların dayandırılmasında kullanılan klasik yöntemleri kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Bitkisel doğal antimikrobiyeller kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Bitkisel doğal antimikrobiyeller (devam) kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Hayvansal doğal antimikrobiyeller kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Hayvansal doğal antimikrobiyeller (devam) kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Mikrobiyel antimikrobiyeller kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav ders notları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Mikrobiyel metabolitler kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Bakteriosinler ve gıda sistemlerinde kullanımları kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Organik asitler kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Bakteriyofajlar kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Mikroorganizmaların sinerjik ve antagonistik etkileri kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Mikrobiyel enzimler kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Engeller teknolojisi kaynak taraması ve konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 03:46