Genel Bilgi
Kod | GM0033 |
Ad | Geleneksel Süt Ürünleri ve Coğrafi İşaret |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURAY GÜZELER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kültürel miras ve Türk mutfak kültüründe süt ürünleri, geleneksel süt ürünlerinin genel özellikleri ve üretim yöntemleri, bölgelere göre geleneksel süt ürünleri, Dünyada ve Türkiye'de coğrafi işaret, coğrafi işaretli süt ürünleri, slow food akımı, slow food Türkiye, süt ve ürünleri ile ilgili festival, karnaval ve şenlikler, geleneksel ürünlerde sürdürülebilirlik konularını anlamak.
Dersin İçeriği
Kültürel miras ve Türk mutfak kültüründe süt ürünleri, geleneksel süt ürünlerinin genel özellikleri ve üretim yöntemleri, bölgelere göre geleneksel süt ürünleri, Dünyada ve Türkiye'de coğrafi işaret, coğrafi işaretli süt ürünleri, slow food akımı, slow food Türkiye, süt ve ürünleri ile ilgili festival, karnaval ve şenlikler, geleneksel ürünlerde sürdürülebilirlik.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Et ve Süt Kurumu-Coğrafi İşaretli Et ve Süt Ürünleri. 2018. Ankara
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Coğrafi işareti anlar. |
ÖÇ02 | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeleri bilir. |
ÖÇ03 | İl bazında coğrafi işaretli ürünleri tanır. |
ÖÇ04 | Coğrafi işaret potansiyeli olan ürünler üzerine çalışabilir. |
ÖÇ05 | Bölge bazında coğrafi işaretli ürünleri tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk mutfak kültüründe hayvansal ürünler | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Geleneksel süt ürünlerinin kalite özellikleri | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Geleneksel süt ürünlerinin üretim yöntemleri | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dünyada ve Türkiye'de coğrafi işaret | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Coğrafi işaretlerin tanımı ve önemi | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ulusal mevzuatlar | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Uluslararası düzenlemeler | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğu anadolu bölgesi coğrafi işaretli ürünler | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Batı anadolu bölgesi coğrafi işaretli ürünler | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Güneydoğu anadolu bölgesi coğrafi işaretli ürünler | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Akdeniz bölgesi coğrafi işaretli ürünler | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Karadeniz bölgesi coğrafi işaretli ürünler | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Slow food akımı, slow food Türkiye | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Geleneksel ürünlerde sürdürülebilirlik | İlgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |