EBL406 Ebelikte Öğretim

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBL406
Ad Ebelikte Öğretim
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin eğitim ve ebelik bilimindeki bilgi kaynaklarını kullanarak, sağlıklı ya da hasta bireylerin gereksinimleri doğrultusunda sağlığı geliştirme ve hastalıklardan korunmaya yönelik eğitim programlarını planlama, yürütme ve değerlendirmede gerekli olan bilgi, beceri ve tutumları geliştirmesini ve bu becerileri yaşam boyu sürdürmesini amaçlar

Dersin İçeriği

Temel eğitim kavramları, öğrenme teorileri, Öğretim ve Öğrenme Süreci, araç gereç geliştirilmesi, öğretim planı hazırlama ve sunma

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Rıza E T (1995).Eğitimde Yöntemler Teknolojisi. İzmir: Göksu Ofset Rıza E T (2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. 5. Baskı. İzmir: Anadolu Matbaacılık. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Halis İ (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Mikro Basım-Yayım Dağıtım. Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım A.Ş Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevi, 2011. Sözen C. Hemşirelikte Öğretim. Palme Yayıncılık, 2007.

Notlar

Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programı geliştirir
ÖÇ03 Hizmet içi eğitim programını uygular.
ÖÇ04 Hasta eğitim programını uygular.
ÖÇ05 kişisel ve mesleki gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğini bilir
ÖÇ06 Eğitim için gerekli araç ve gereçleri vs. hazırlar
ÖÇ07 Öğrenim hedeflerine uygun öğrenme yöntem ve tekniklerini belirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. 2
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerin açıklanması Temel Eğitim Kavramları (Eğitim, Öğretim, Öğrenme, Öğretme) Okuma, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğrenme Teorileri Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
3 Öğretim Planları Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Sınıf İçinde Öğrenme-Öğretme Ortamlarının Düzenlenmesi (Öğretmenin Özellikleri, Öğrenci Özellikleri, Eğiticinin Rolü, Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri
5 Öğretim Yaklaşımları, (Öğretme Stratejileri),Öğretim Yöntemleri, Teknikleri Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama
6 Yetişkin Eğitimi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama
7 Etkili Sunum Hazırlama ve Sunma, Öğretimde Teknolojik Araç Gereç Kullanılması ve Geliştirilmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme
8 Ara Sınav Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Spontan Eğitim Olanakları / Hazırlıksız Eğitim Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Klinik Öğretim Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
11 Eğitimde Program Geliştirme Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösteri
12 Eğitimde Hedef Belirleme Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri
13 Öğretimin ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Hizmet içi eğitim sunumu Sağlık Eğitimi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gösteri, Problem Çözme
15 Öğrenci Projelerinim sunumu Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.08.2023 11:43