Genel Bilgi
Kod | TYM213 |
Ad | Vücut Dili ve Plastiği II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması. 16. yy'dan günümüze kadar Avrupa dönem tavır ve rütellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre uygulanması. Beden kullanım estetiğinin, plastiğinin ve vücut koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi elemetlerinin edinilmesi ve kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği
İnsan hareketlerinin vücut diliyle estetik anlatımı. (Yürüyüşler, duruşlar, oturuşlar.) Kültürel ve tarihi farklılıklar gösteren insan hareketlerinin vücut diliyle anlatımı. (Aristokrat davranışları, halktan insan davranışları vb.) Yelpaze kullanımı çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
TYM119 Vücut Dili ve Plastiği I
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dönem tavır ve rütüellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasını bilir ve müzik eşliğinde egzersizlerle uygular. |
ÖÇ02 | Dönemlerin bay ve bayan selamlarını hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasını bilir ve müzik eşliğinde uygular. |
ÖÇ03 | Farklı dinlere ait ritüelleri hiyararşi sıralamasını bilir ve müzik eşliğinde uygular. |
ÖÇ04 | Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini bilir ve uygular. |
ÖÇ05 | Karmaşık figürler üzerinde çalışarak vücut plastiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular |
ÖÇ06 | Dönem aksesuvarlarını dönemin gerektirdiği tarzlarda kullanır ve müzik eşliğinde uygular. |
ÖÇ07 | Dönemlerin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre sofra adabı kurallarını bilir ve müzik eşliğinde uygular. |
ÖÇ08 | Karakterlere ait tavır ve davranışları dönemsel özelliklerine uygun olarak ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | 16. yy-17. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | 16. yy-17. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
5 | 16. yy-17. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmalarıa | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | 16. yy-17. yy dönemlerin bireysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
9 | 18. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine bireysel uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine yürüyüşü, oturuşu, kalkışı barındıran eşli uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
12 | 18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | 18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış toplu egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Ara sınav | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
17 | 19. yy el öpüşleri üzerine uygulama çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
18 | 19. yy düello ritüelinde eldiven atma çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
19 | 19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine bireysel uygulama çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | 19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine toplu uygulama çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
21 | 19. yy ve 20. yy´da konuşma tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
22 | 19. yy ve 20. yy´da hizmetçi tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
23 | Ara sınav. | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
24 | Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
25 | Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
28 | 20. yy´da bay ve bayanların farklı mekanlarda şapka, baston ve yelpaze kullanımı ile selamlaşmalar üzerine uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine bireysel uygulama egzersizleri-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
30 | Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine bireysel uygulama egzersizleri-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |