Genel Bilgi
Kod | TIM405 |
Ad | Diksiyon II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Nihat Fırat DEMİRAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Necmettin Efe ÜNSAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mesleki prensipler açısından sahnenin ve karakterin gereklerine uygun olarak etkili, akıcı ve anlaşılır konuşma yeteneğini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Lisans IV öğrencileri aldıkları tüm eğitimi hoca nezaretinde çalıştıkları oyun ile pratiğe dökerler.
Dersin Ön Koşulu
TIM305 Diksiyon I
Kaynaklar
Seçilen Mezuniyet Oyununun Metni
Notlar
Suat Taşer - Konuşma Sanatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vurgu, tonlama, durak, ulama kurallarını etkili bir biçimde kullanır |
ÖÇ02 | Ses-nefes koordinasyonunu etkili bir biçimde kullanır |
ÖÇ03 | Ses ve konuşma tekniklerini etkili bir biçimde kullanır |
ÖÇ04 | Nefes alma tekniklerini etkili bir biçimde kullanır |
ÖÇ05 | Nefes kontrol tekniklerini etkili bir biçimde kullanır |
ÖÇ06 | Konuşma organlarını etkili bir biçimde kullanır |
ÖÇ07 | Sesi ile karakteri etkili bir biçimde ifade eder |
ÖÇ08 | Sesini sahnenin gereklerine uygun olarak etkili bir biçimde kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Diksiyonu, sahnenin ve karekterin gereklerine uygun olarak etkili bir biçimde kullanımı üzerine çalışma. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
2 | Seçilen Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde deşifraj çalışmaları ve uygulamaları.-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
3 | Seçilen Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde deşifraj çalışmaları ve uygulamaları. -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
4 | Seçilen Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde deşifraj çalışmaları ve uygulamaları. -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
5 | Seçilen Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde fonetik çözümleme çalışmaları ve uygulamaları. -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
6 | Seçilen Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde fonetik çözümleme çalışmaları ve uygulamaları. -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
7 | Seçilen Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde fonetik çözümleme çalışmaları ve uygulamaları. -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | Diksiyonu, sahnenin ve karekterin gereklerine uygun olarak etkili bir biçimde kullanımı üzerine çalışma ve uygulama. Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde davranış ses ve dil ögeleri üzerine çalışma ve uygulamalar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
9 | Diksiyonu, sahnenin ve karekterin gereklerine uygun olarak etkili bir biçimde kullanımı üzerine çalışma ve uygulama. Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde dinleme ve tekdüzelik kusurlarının giderilmesi üzerine çalışma ve uygulamalar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
10 | Diksiyonu, sahnenin ve karekterin gereklerine uygun olarak etkili bir biçimde kullanımı üzerine çalışma ve uygulama. Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde boğumlama, vurgu ve doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
11 | Diksiyonu, sahnenin ve karekterin gereklerine uygun olarak etkili bir biçimde kullanımı üzerine çalışma ve uygulama. Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde boğumlama, vurgu ve doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
12 | Diksiyonu, sahnenin ve karekterin gereklerine uygun olarak etkili bir biçimde kullanımı üzerine çalışma ve uygulama. Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde boğumlama, vurgu ve doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
13 | Diksiyonu, sahnenin ve karekterin gereklerine uygun olarak etkili bir biçimde kullanımı üzerine çalışma ve uygulama. Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde boğumlama, vurgu, tonlama ve hız - tartım çalışma ve uygulamaları. -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
14 | Diksiyonu, sahnenin ve karekterin gereklerine uygun olarak etkili bir biçimde kullanımı üzerine çalışma ve uygulama. Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde boğumlama, vurgu, tonlama ve hız - tartım çalışma ve uygulamaları. -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
16 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
17 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
18 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
19 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Akış Provaları.-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
20 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Akış Provaları.-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
21 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Akış Provaları.-3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
22 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Akış Provaları.-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
23 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Genel prova. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma |
24 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Oyunun prömiyeri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
25 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Prömiyerin analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi.-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
26 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Önceki oyunun analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi.-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
27 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Önceki oyunun analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi.-3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
28 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Önceki oyunun analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi.-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
29 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Önceki oyunun analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi.-5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
30 | Mezuniyet oyununda yer alan sahneler üzerinde doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama çalışma ve uygulamaları. Eserin tüm gösterimlerinin tümünün değerlendirilmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
31 | Final hazırlığı ve Genel Provalar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
32 | Final. | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 4 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |