YMOP201 Koro

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMOP201
Ad Koro
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Opera eserlerini seslendirebilmek için ses materyalinin ve beden plastiğinin tanınması, ses-nefes koordinasyonunun doğru,etkin ve sağlıklı olarak kullanılması, nefes kontrol tekniklerinin kullanılması.

Dersin İçeriği

Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması.oro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

MUAMMER SUN ÇOKSESLİ MARŞLAR

Notlar

SUNA ÇEVİK KORO EĞİTİMİ GÜL SABAR SESİMİZ EĞİTİMİ VE KORUNMASI SAİP EGÜZ KORO EĞİTİMİ Muammer SUN KORO DAĞARCIĞI VE MARŞLAR


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Çok sesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir.
ÖÇ03 Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır.
ÖÇ05 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
ÖÇ06 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
ÖÇ07 Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır.
ÖÇ08 Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Önceki dönemlere genel bir bakış.Öneriler. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Avrupa'da ilk polifonik korolar:İtalya,Fransa,Almanya. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Rönesans Dönemi stil özelliklerinin kavranması.Praetorius'un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Barok Dönemi stil özelliklerinin kavranması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Çoksesliliği hızlandırılan korolar.O.Gibbou'Sun eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Koroda entonasyon ve anlaşılırlık çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Klasik Dönem stil özelliklerinin kavranması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 A.Mozart'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Romantik Dönem stil özelliklerinin kavranması.F.Schubert'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Bir insan orkestrası:Korolar Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Koroda homojenlik-entonasyon çalışmaları.F.Schubert'İn eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Çağdaş Dönem Stillerinin kavranması.N.Cain eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Türkiye'de korolar ve bugün Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Farklı bir karakter:Türk Müziği.E.Tuğcular eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Koroların ülkemizde yaygınlaşma gerekliliğinin nedenlerinin kavranması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
16 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Bir iletişim aracı olarak koro.W.A.Mozart´în eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
18 Ülkemizde polifonik koroların ve sorunlarının tanıtılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
19 Ses alıştırmaları.N.Kodallı´nın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
20 Çağdaş Türk müziğinde hatırlanması gereken bazı isimler:A.Saygun,U.C.Erkin,C.R.Rey,M.Sun,Ferit Alnar Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
21 U.C.Erkin´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
22 A.A.Saygun´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
23 C.R.Rey´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
24 Diksiyon-artikülasyon çalışmaları.M.Sun´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
25 Koroda nüansın önemi.E.Tuğcular´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
26 Koroda nefesin öneminin kavranması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
27 Temel koro yönetim tekniklerinin uygulamasının yapılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
28 Nefes-ses-söz uyumu.L.V.Beethoven´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
29 Rachmaninov´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
30 Çalışmaların sahnelenmesi. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
31 Final Sınavı Hazırlık Çalışmaları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
32 Final Sınavı bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.08.2023 02:25