Genel Bilgi
Kod | MUVC201 |
Ad | Anaçalgı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Anton TROFIMOV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Anton TROFIMOV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Ilgar EYYUBOV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Raup MUSAEV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Lisans Eğitim programını ,teknik ve müzikal yöntemleri en iyi şekilde kullanarak çalabilen,estetik bakış açısı edinmiş,herhangi bir eseri solo ya da birlikte çalıp yorumlayabilme,eserin vermeye çalıştığı duygu ve düşünceleri seyirciye aktarabilme yetisi kazanmış,sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip,kendine,ulusuna ve tüm insanlığa karşı üzerine düşen sorumluluğun farkında olan sanatçı yetiştirmek.
Dersin İçeriği
Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Edebiyatını teknik ve müzikal anlamda solo ve grup çalışması yaparak öğreten ve sanatçı yetiştiren bir programdır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
P. HINDEMITH Sonate, W. LUTOSLAWSKY Dance Preludes, B. MARTINU Sonatina , G. ROSSINI Introduction, Tema and Variations, R. SCHUMANN Fantasie Pieces , M. ARNOLD Concerto for Clarinet Strings , M. ARNOLD Concerto for Clarinet Orch., T. ERDENER Konçerto , P. HINDEMITH Concerto for Clarinet in A and Orchestra , L. SPOHR Concerto No. I C Minor, A. TANSMAN Concerto, C. M. von WEBER Concerto, J.PAUER Konçerto C.P.E.BACH Solo Sonat, C.CHAMİNADE Konçertino, MOUQUET La Flute de Pan, j.S.BACH Sonat, F.BORNE Carmen Fantaisie, F.DEVİENNE .Konçerto, HAYDN Konçerto, KRAMMER Konçerto, SAİNT SAENS Sonat, M. ARNOLD Fantasy for B flat Clarinet, L. BERNSTEIN Sonata , A. BLOCH Denneriana , J. BRAHMS Clarinet Quintet Arr. Cl. La Piano, J. M. DAMASE Sonate, M. DAUTREMER Recit et Impromptu, P. GABAYE Sonatine WEBER Konçerto, KREUTZER Variations, MİLDE Konçerto, TANSMAN Suit, KOECHLİN Sonat, BOZZA Konçertinop, DEVİENNE Sonat, MOZART Konçerto, F.STRAUSS Konçerto, HAYDN Sonat, H.TOMASİ Konçerto, V.BRAND Konser parçaları, E.BOZZA Caprise, R.MEN ES Çingene havasında , SİEGFRİED Konçerto, B0ZZA Ballade G.F HAENDEL Concerto in f min, S. STOJOVSKİ Fantasy, G. REİCHE Concerto, B. MARCELLO Sonata in A min. L. BERNSTEİN Elegy for Mippy II , J. S. BACH Suites, TELEMAN Fantasies , A. PRYOR Thoughts of love, H. W. HARR Santa Lucia, BİZET Menuet, BOZZA Rythmic, BEETHOVEN Sonatin
Notlar
C.P.E.BACH Solo Sonat, C.CHAMİNADE Konçertino, MOUQUET La Flute de Pan, j.S.BACH Sonat, F.BORNE Carmen Fantaisie, F.DEVİENNE .Konçerto, HAYDN Konçerto, KRAMMER Konçerto, SAİNT SAENS Sonat, M. ARNOLD Fantasy for B flat Clarinet, L. BERNSTEIN Sonata , A. BLOCH Denneriana , J. BRAHMS Clarinet Quintet Arr. Cl. La Piano, J. M. DAMASE Sonate, M. DAUTREMER Recit et Impromptu, P. GABAYE Sonatine WEBER Konçerto, KREUTZER Variations, MİLDE Konçerto, TANSMAN Suit, KOECHLİN Sonat, BOZZA Konçertinop, DEVİENNE Sonat, MOZART Konçerto, F.STRAUSS Konçerto, HAYDN Sonat, H.TOMASİ Konçerto, V.BRAND Konser parçaları, E.BOZZA Caprise, R.MEN ES Çingene havasında , SİEGFRİED Konçerto, B0ZZA Ballade G.F HAENDEL Concerto in f min, S. STOJOVSKİ Fantasy, G. REİCHE Concerto, B. MARCELLO Sonata in A min. L. BERNSTEİN Elegy for Mippy II , J. S. BACH Suites, TELEMAN Fantasies , A. PRYOR Thoughts of love, H. W. HARR Santa Lucia, BİZET Menuet, BOZZA Rythmic, BEETHOVEN Sonatin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yer alan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ02 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
ÖÇ03 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ04 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
ÖÇ06 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ07 | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
ÖÇ08 | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin düzeyinin tespit edilmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Eksiklerinin giderilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Teknik beceriyi geliştirecek gam, arpej ve metodların verilmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
4 | 2 Ton ve müzikalite çalışmalarının yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | 2 Etüd verilmesi ve teknik çalışmalar yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Verilen etüdün dinlenmesi ve teknik çalışmalar yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Eşlik dersi ve sınav harici repertuvarı için eser seçimi ve deşifresi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
8 | 1 Eserin teknik çalışmasının yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
9 | Eserin müzikalite çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Eserin dinlenmesi | Çalışsın | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
11 | 1 Etüd verilmesi ve teknik çalışmalar yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Verilen etüdün dinlenmesi ve yeni eser verilip deşifresinin yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Eserin teknik çalışmasının yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Eserin müzikalite çalışmasının yapılması ve etüd verilmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Eserin ve etüdün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Dönem sonu genel değerlendirme ve final sınavında çalınacak eserlerin verilmesi, deşifrelerinin yapılması. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
17 | Etüd ve konçertonun verilmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
18 | Konçertonun birinci bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
19 | Konçertonun ikinci bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
20 | Etüdün dinlenmesi, konçertonun bir ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
21 | Konçertonun üçüncü bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
22 | Konçertonun tamamının dinlenmesi ve sonat verilmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
23 | Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
24 | Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
25 | Sonatın üçüncü bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
26 | Sonatın dördüncü bölümünün ve konçertonun tamamının dinlenmesi, sıvav etüdünün verilmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
27 | 1 Sonatın ve etüdün tamamının dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
28 | Konçerto ve sonatın dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
29 | Konçerto ve sonatın tamamının dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
30 | 1 Konçerto, sonat ve etüdün tamamının dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
31 | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
32 | Final | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 3 | 87 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 5 | 145 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 290 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 11,60 | ||
AKTS | 12 AKTS |