Genel Bilgi
Kod | YMUV209 |
Ad | Sanat Sosyolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı,açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştirebileceklerdir.
Dersin İçeriği
Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ile ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
PROF. DR. İBRAHİM ARMAĞAN SANAT TOPLUMBİLİMİ İLERİ YAYINEVİ,1992 M.KAGAN SANAT VE ESTETİK DERSLERİ, İMGE KİTABEVİ 1993 PROF. DR. BARLAS TOLON TOPLUMBİLİMİNE GİRİŞ
Notlar
Sanat Dergileri, Belgesel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlar. |
ÖÇ02 | Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların hangi sanatlarla uğraştığını bilir. |
ÖÇ03 | Anadoludaki uygarlıklardan kalan sanat eserlerini tanır. |
ÖÇ04 | Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varır. |
ÖÇ05 | Savaşların ve modern bilimin sanatı ve sanatçıyı nasıl etkilediğini açıklar. |
ÖÇ06 | Çağdaş sanat eserlerinin nasıl bir estetik değer içerdiğini açıklar. |
ÖÇ07 | Kültür, tabiat ve sanat varlıklarının korunma ve yaşatılması noktasında, duyarlı ve çağdaş düşünebilme yeteneğine sahiptir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Sosyolojisine Giriş | Kaynak araştırma,Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Toplumsal Yapı, Örgüt, Sistem Kavramları | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | 2 Toplumsal Yapı, Örgüt, Sistem Kavramları | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sanatın Kaynağı, Doğuşu-İlkel Toplum | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sanatın Kaynağı,Doğuşu - Yerleşik Toplum | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sanatın Kaynağı, Doğuşu Feodal Toplum | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sanatın Kaynağı, Doğuşu-Sanayi Toplumu | Kaynak araştırma,Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sanatta Kurumlaşma | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 2 Sanatta Kurumlaşma | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Geleneksel Toplum,Teknolojik Toplum | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İleri Teknolojik Toplumlarda Sanat | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | 20.Y.Y. Sanat Örğütlenmesi | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Müzik Endüstrisi | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ara Sınav | Kaynak Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Kültür | Kaynak araştırma,Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Kültür-Sanat İlişkisi | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Sanat Eğitimi | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | 2 Sanat Eğitimi | Kaynak araştırma,Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Eleştiri Ve Teorileri | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Sanatta Ulusallık-Evrensellik | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Ara Sınav | Kaynak Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
23 | Bilim Ve Sanatta Özgürlük | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Çağdaş Toplumlarda Bunalım Ve Sanat | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | 2 Çağdaş Toplumlarda Bunalım Ve Sanat | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | Sanat Toplumsal Barış Ve Demokrasi | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | 2 Sanat Toplumsal Barış Ve Demokrasi | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Sanat Türlerinin Eşitsiz Gelişmesi | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | 2 Sanat Türlerinin Eşitsiz Gelişmesi | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | 4 Genel Tekrar | Kaynak Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
31 | Finale Sınavına Hazırlık | Kaynak Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
32 | Final Sınavı | Kaynak Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |