Genel Bilgi
Kod | YMUV301 |
Ad | Korrepetisyon |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CANAN GÖNCEL UTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CANAN GÖNCEL UTLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Tınatını ENDELADZE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Anasanat programında yeralan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Piyano eşlik ile performans tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
P. HINDEMITH Sonate, W. LUTOSLAWSKY Dance Preludes, B. MARTINU Sonatina , G. ROSSINI Introduction, Tema and Variations, R. SCHUMANN Fantasie Pieces , M. ARNOLD Concerto for Clarinet Strings , M. ARNOLD Concerto for Clarinet Orch., T. ERDENER Konçerto , P. HINDEMITH Concerto for Clarinet in A and Orchestra , L. SPOHR Concerto No. I C Minor, A. TANSMAN Concerto, C. M. von WEBER Concerto, J.PAUER Konçerto
Notlar
C. M. von WEBER Concerto, J.PAUER Konçerto
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 3. Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır. |
ÖÇ02 | 1. Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
ÖÇ03 | 2. Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ04 | 4. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | 5. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | 6. Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
ÖÇ07 | 7. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ08 | 8. Eserleri teknik ve müzikal olarak piyano eşlikle çalma yetisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalınacak eserlerin ilgili sanat dalı hocası tarafından belirlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Eserin deşifresi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Eserin teknik çalışmasının yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Eserin müzikalite çalışmasının yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından yorumlanması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından teknik çalışmasının yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından müzikal çalışmasının yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | Genel değerlendirme ve final sınavında çalınacak eserlerin verilmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Konçertonun 1. bölümünün deşifresi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Konçertonun 1. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Konçertonun 2. bölümünün deşifresi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Konçertonun 2. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Konçertonun 3. bölümünün deşifresi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Konçertonun 3. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Konçertonun tamamının dinlenmesi ve ilgili sanat dalı hocası tarafından sonat verilmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Sonatın 1.bölümünün deşifresi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | Sonatın 1.bölümünün teknik ve müzikal çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | Sonatın 2.bölümünün deşifresi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | Sonatın 2.bölümünün teknik ve müzikal çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | Sonatın 3.bölümünün deşifresi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | Sonatın 3.bölümünün teknik ve müzikal çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | Sonatın 4.bölümünün deşifresi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | Sonatın 4.bölümünün teknik ve müzikal çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | Sonat ve konçertonun tamamının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | Sonat ve konçertonun 1.bölümünün ilgili sanat dalı hocası tarafından yorumlanarak çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | Sonat ve konçertonun 2.bölümünün yorumlanarak çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | Sonat ve konçertonun 3.bölümünün yorumlanarak çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | Sonat ve konçertonun tamamının yorumlanarak çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Final sınavına hazırlık provası | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final sınavı | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
AKTS | 4 AKTS |