YMYC211 Müzik Tarihi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMYC211
Ad Müzik Tarihi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Klasik Batı Müziği'nin, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş Dönemleri ile Türkiye'de Çoksesli Müzik'i tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Barok Dönem'den başlayarak, dönemlerin stil, teknik ve müzikal özellikleri, bestecileri, çalgıları ve beste formları ile Türkiye'de Çoksesli Müzik'in doğuşu ve gelişimi incelenir.

Dersin Ön Koşulu

Bireysel çalışma

Kaynaklar

SAY Ahmet, Müzik Tarihi

Notlar

KÜTAHYALI Önder, Müzik Tarihi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik Batı Müziği'nin Barok Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ02 Klasik Batı Müziği'nin Klasik Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ03 Klasik Batı Müziği'nin Romantik Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur
ÖÇ04 Klasik Batı Müziği'nin Çağdaş Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ05 Türkiye'de Çoksesli Müzik'in başlangıcı ve gelişmesi ile ilgili, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiye sahip olur.
ÖÇ06 Klasik Batı Müziği Bestecileri hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ07 Klasik Batı Müziği Çalgıları hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ08 Klasik Batı Müziği Beste Formları hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ09 Klasik Batı Müziği'nin, toplumlar üzerindeki etkileri ve sosyolojik ilişkileri hakkında kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ10 Klasik Batı Müziği'nin, sanatsal amaç dışındaki kullanım alanları ve diğer disiplinlerle ile ilgili etkileşim ve ilişkileri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Viyana Klasikleri 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Viyana Klasikleri 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Viyana Klasikleri 3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Romantik Dönem”in teknik, stil ve müzikal özellikleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Romantik Dönemde Çalgı Müziği türleri ve besteciler 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Romantik Dönemde Çalgı Müziği türleri ve besteciler 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Romantik Dönemin Diğer Bestecileri 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Romantik Dönemin Diğer Bestecileri 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Romantik Dönemin Diğer Bestecileri 3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Romantik Dönemin Diğer Bestecileri 4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Rus Beşleri 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Rus Beşleri 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Fransız Altılıları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Geç Romantik Besteciler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Konuların genel tekrarı 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Türkiye’de Çoksesli Müziğin Başlayışı – Muzıka-i Humayun ve Türkiye’de Çoksesli Müzik Kurumları 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
18 Türkiye’de Çoksesli Müziğin Başlayışı – Muzıka-i Humayun ve Türkiye’de Çoksesli Müzik Kurumları 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
19 Türk Beşleri 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
20 Türk Beşleri 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
21 1910 - 20 ve 30’lu Kuşak Türk Bestecileri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
22 1940 ve 50’li Kuşaklar Çağdaş Türk Bestecileri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
23 Çağdaş Türk Bestecileri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
24 “İzlenimcilik Akımı” ve Debussy-Ravel 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
25 "İzlenimcilik Akımı” ve Debussy-Ravel 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
26 "İzlenimcilik Akımı” ve Debussy-Ravel 3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
27 "Çağdaş Akımlar” (Minimal Müzik, Rastlamsal Müzik vb.) Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
28 “Oniki Ses Müziği” ve Schonberg Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
29 Diğer Akımlar ve Ülkelere Göre Müzik 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
30 Ülkelere Göre Müzik 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
31 Konuların genel tekrarı 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
32 Final Sınavı Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.08.2023 03:55