Genel Bilgi
Kod | EE0013 |
Ad | Broadband Networks and Technologies |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Amaç, ulaşım ağlarının (kablosuz, bakır ve optik) tasarımı ve inşasında yer alan teknolojileri ve uygulama alanlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Yüksek hızlı ağ erişim teknolojileri, Çekirdek ağ mimarileri, Foton üretim ve alım ilkeleri, Sayısal iletim ilkeleri, Optik fiber, Optik yükselteç ve dalga boyu bölmeli çoğullama, Optik bağlantıların tasarımı, Optik ağlar, Radyo sistemi ve yayılımı, Mikrodalga iletim sistemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Geniş Bant Erişimi: Teknoloji, Arayüzler ve Yönetimi,Alex Gillespie
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir geniş bant bağlantısını (bakır, fiber veya kablosuz) oluşturan öğeleri ve bunların temel işleyişini teknik terimlerle açıklar |
ÖÇ02 | Temel sistem tasarımını gerçekleştirmek için gereken matematiksel araçlarda yetkin olur |
ÖÇ03 | Doğrusal bozulmaları göz önünde bulundurarak her tür kanal için basit bir noktadan noktaya ağ tasarlarve modeller |
ÖÇ04 | Fiber hattı oluşturan öğeleri ve bunların temel işleyişini teknik terimlerle açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital iletim ilkeleri | Derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Optik iletim ilkeleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Foton üretiminin ilkeleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Foton alımının prensipleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Optik yükselteçler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | TDM tekniği | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | GPON tekniği | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dalga boyu bölmeli çoğullama | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Optik linklerin tasarımı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
11 | Optik ağ | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Radyo yayılımı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Radyo sistemi kavramları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Mikrodalga iletim sistemleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Gelecekteki geniş bant ağları üzerine tartışma | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |