Genel Bilgi
Kod | SAFS0010 |
Ad | Sustainable Marketing |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ARZU SEÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin sürdürülebilir tarım ve gıda ürünleri için pazarlama stratejisi oluşturabilmesi için gerekli bilgi ve becerileri edinmesini sağlar
Dersin İçeriği
Sürdürülebilirliğin temel kavramları (çevresel, sosyal ve ekonomik konular), temel pazarlama kavramları, sürdürülebilir pazarlamanın tanımı ve önemi, pazarlama stratejisinin bileşenleri (segmentasyon, konumlandırma ve rekabet avantajı) ve sürdürülebilir pazarlama karmasının bileşenleri (ürün, fiyat, yer, tutundurma) ), sürdürülebilir pazarlama uygulamalarına örnekler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G., 2005. Principles Of Marketing. Pearson Education Limited. England.
Notlar
Ders Notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilir pazarlama ve pazar yapısı ile ilgili temel kavramlarını öğrenir |
ÖÇ02 | Pazarlama stratejisinin bileşenleri (segmentasyon, konumlandırma ve rekabet avantajı) ile ilgili kapsamlı bilgi edinir |
ÖÇ03 | Sürdürülebilir pazarlama karmasının bileşenleri (ürün, fiyat, yer, tutundurma) ile ilgili kapsamlı bilgi edinir |
ÖÇ04 | Dünyadan, Türkiye'den ve yerel pazardan sürdürülebilir pazarlama karmasının örneklerini bilir. |
ÖÇ05 | sürdürülebilirlik, sürdürülebilirliğin boyutları ve gıda güvenliği konularını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel pazarlama kavramları, sürdürülebilir pazarlamanın tanımı ve önemi | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
2 | Sürdürülebilirliğin boyutları (çevresel boyut) | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Sürdürülebilirliğin boyutları (sosyal boyut) | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
4 | Sürdürülebilirliğin boyutları (ekonomik boyut) | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
5 | pazarlama stratejisinin bileşenleri (segmentasyon) | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | pazarlama stratejisinin bileşenleri (konumlandırma) | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Ara Sınav | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
8 | pazarlama stratejisinin bileşenleri (rekabet avantajı) | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | sürdürülebilir pazarlama karmasının bileşenleri (ürün) | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | sürdürülebilir pazarlama karmasının bileşenleri (fiyat) | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
11 | sürdürülebilir pazarlama karmasının bileşenleri (dağıtım) | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | sürdürülebilir pazarlama karmasının bileşenleri (tutundurma) | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
13 | dünyadan sürdürülebilir pazarlama uygulamalarına örnekler | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
14 | Türkiye'den sürdürülebilir pazarlama uygulamalarına örnekler | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | yerel pazardan sürdürülebilir pazarlama uygulamalarına örnekler | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | öğrencilerin sunumları | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarı yıl sonu sınavı | Ders Notları ve slaytlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |