Genel Bilgi
Kod | EBE516 |
Ad | Sağlık Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SULTAN ALAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Güncel uygulamalar doğrultusunda sağlık eğitimini planlama, uygulamak ve sürdürme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Sağlık eğitiminin tanımı ve amacı, eğitim kültür ilişkisi, kültürün tanımlanması ve özellikleri, eğitimde eğiticinin rolü, eğitim metotları, eğitimde kullanılacak araçlar ve hazırlanması konularının incelenmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Patricia, CP. (1996) Classroom research:implementing the scholarship of teaching. Jossey-Bass.
Notlar
Harrison, Roger, Supporting lifelong learning. Routledge Falmer :Open University. 2002.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülke sağlığında sağlıklı-hasta birey eğitiminin önemini değerlendirir. |
ÖÇ02 | Sağlık bakımı hizmetlerinde ebenin eğitimci rolünü ve ilgili standartları irdeler. |
ÖÇ03 | Hasta eğitiminde temel kavram ve yaklaşımları inceler. |
ÖÇ04 | Hasta eğitimini etkileyen faktörleri ilgili uygulamalarında dikkate alır. |
ÖÇ05 | Ülkemizde sağlıklı-hasta birey eğitimine ilişkin politikaları ve mevcut durumu değerlendirir. |
ÖÇ06 | Sağlıklı-hasta birey eğitimi programlarının her aşamasında etkin rol alır. |
ÖÇ07 | Yetişkin eğitimi ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklayabilme, ve öğretme-öğrenme sürecini analiz eder. |
ÖÇ08 | Uygulamalarına yetişkin eğitimi ilkelerini yansıtır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme, öğretme ve eğitimi tanıma | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Öğrenme ilke ve yöntemleri, öğretim ilkeleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Öğrenim sürecinin özellikleri, bireyin öğrenme yolları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Öğretim yöntemleri, öğretim araç ve gereçleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Eğitim süreci, hedeflerin oluşturulması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Yetişkin eğitimi ilkeleri ve özellikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Klinik öğretim, klinik öğretimde etkinlik ilkeleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hizmet içi eğitim | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Sağlık eğitimi ve etkileyen faktörler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | İnteraktif eğitim yöntemleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | İnteraktif eğitim yöntemleri-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Sağlıklı-hasta birey eğitimine ilişkin politikaları ve mevcut durumu değerlendirme | Okuma, araştırm | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Modül geliştime ve sağlık eğitimi yapma | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Modül geliştime ve sağlık eğitimi yapma-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |