Genel Bilgi
Kod | ABL554 |
Ad | Pestisit,Çevre ve İnsan İlişkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİGAR YARPUZ BOZDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
pestisitleri tanımak, nerelerde kullanıldığı hakkında bilgilendirme, pestisit ambalajlarındaki piktogramların ne anlama geldiğini öğrenmek, her bir piktogramın anlamını öğrenmek ve yorum yapabilmek, insan sağlığı üzerinde pestisit maruziyet yolları hakkında bilgilendirme ve olumsuz etkilerini öğrenmek, kişisel koruyucu ekipmanlar hakkındaki piktogramları öğrenmek, FAO ve WHO ya göre pestisit ambalaj etiketlerini okuyup yorumlayabilme konularında yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Pestisitlerin genel tanımı, çeşitleri, etkisi ve kullanım yerleri hakkında bilgilendirme, pestisit ambalajlarındaki piktogramları, kişisel koruyucu ekipmanları ile ilgili piktogramları ve ilaçlama öncesi, sırası ve sonrası piktogramları okuyabilmek ve yorumlayabilmek, tüm bu konulara bağlı olarak pestisitlerin insan sağlığı üzerindeki maruziyet yollarını azaltabilmek için önerilerinde bulunabilmek, FAO ve WHO ya göre pestisit ambalaj etiketlerini okuyup yorumlayabilmek.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Matthews GA (2006). Pesticides: Health , Safety and the Environment. Blackwell Publishing, Oxford, UK, 235 p.
Notlar
Matthews GA (2006). Pesticides: Health , Safety and the Environment. Blackwell Publishing, Oxford, UK, 235 p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pestisitleri neler olduğunu bilir |
ÖÇ02 | Pestisitlerin çevre üzerindeki etkisini öğrenir |
ÖÇ03 | Pestisitlerin insan üzerindeki etkisini öğrenir |
ÖÇ04 | Pestisitlerin ekotoksikoloji özelliklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Pestisitleri kullanırken dikkat edilmesi gereken hususları bilir |
ÖÇ06 | Pestisitlerin standartlara göre sınıflandırır |
ÖÇ07 | Pestisitlerin insan ve çevre üzerindeki zararlarının minimum düzeye indirmeyi bilir |
ÖÇ08 | Pestisitlerin çevre ve insan sağlığı üzerindeki risk ve güvenlik kodlarını öğrenir ve anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pestisitlerin tanımı ve standartlara göre sınıflandırılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Pestisitlerin ekotoksikoloji özellikleri-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Pestisitlerin ekotoksikoloji özellikleri-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Pestisitlerin çevre üzerindeki etkisi-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Pestisitlerin çevre üzerindeki etkisi-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Pestisitlerin insan sağlığı üzerindeki etkisi ve etkilenme yolları-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Pestisitlerin insan sağlığı üzerindeki etkisi ve etkilenme yolları-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Pestisit uygulama yöntemleri ve pestisitler kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Pestisit uygulama yöntemleri ve pestisitler kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Pestisitlerin insan ve çevre üzerindeki olumsuz özelliklerini en aza indirmeyi öğrenmek-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Pestisitlerin insan ve çevre üzerindeki olumsuz özelliklerini en aza indirmeyi öğrenmek-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Pestisitlerin çevre ve insan üzerindeki risk ve güvenlik kodları hakkında bilgi-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Pestisitlerin çevre ve insan üzerindeki risk ve güvenlik kodları hakkında bilgi-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Pestisitlerin çevre ve insan üzerindeki risk ve güvenlik kodları hakkında bilgi ve yorum yapabilmek | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |