Genel Bilgi
Kod | ABL537 |
Ad | Kriminolojide Bilim ve Medya |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
medyanın olay yerincelemede etki ve rolünün etkisi
Dersin İçeriği
medya nedir, olay yeri incelemede medyanın gücü, suç unsurlarının azalmasında medyanın rolü, mobs kameraların olay yeri incelemesindeki rolü
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur
Kaynaklar
Suç Araştırmalarında Kriminal Yaklaşımlar - Sayfa 330
Notlar
books.google.com.tr › books
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | medyanın ne olduğunu açıklar |
ÖÇ02 | medyanın suç önlemedeki etkisini öğrenir |
ÖÇ03 | suçlu yakalamada medyanın etkisini anlar |
ÖÇ04 | mobese kameralarının suç önlemede etkisini açıklar |
ÖÇ05 | gazetelerde suçlunun nasıl bulunacağını araştırır |
ÖÇ06 | ulusal ve yerel TV lerde suçlu yakalamnın rolünü öğrenir |
ÖÇ07 | TV lerde yapılan halk kalılımlı programların kriminal etkisini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | medya nedir | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | yazılı ve görsel medyada iletişim | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | yazılı medyada suçlu takibi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | arşivlerin olay çözümündeki rolü | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | aydınlanmamış olayların medyada takibi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Görsel medyanın kriminal çözümünde etkisi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
7 | görsel medyada halk katılımlı programların analizi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | internet medyası nedir | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | internet medyasında suçlu takibi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | portalların takibi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | en çok ulaşılan sitelerde suçlu aramak | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | akıllı telefonlarda suçlu takibi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | telefon kayıtlarının medya ve internette paylaşılmasının rolü | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Mobse ve diğer kayıtların incelenmesi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |