UTD102 Türk Dili II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UTD102
Ad Türk Dili II
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Önlisans/Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CENGİZ VELİ KURMUŞ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimizin bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmesini, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilmesini, doğru, güzel konuşma yeteneklerinin geliştirilmesini, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerinin giderilmesini ve anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, öğrencilere yazım kuralları, noktalama işaretleri, anlatımın özellikleri, anlatım türleri, Türkçede genel anlatım bozuklukları ve bunların nasıl düzeltileceği anlatılmakta, kompozisyonla ilgili genel bilgiler öğrencilere kazandırılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım , Yazar: Nurettin Demir, Emine Yılmaz 2. Üniversiteler için Türk Dili, Yazar: Muharrem Ergin 3. Üniversite Öğrencileri için Uygulamalı Türk Dili-1, Yazar: Yusuf Çotuksöken 4. Türk Dili Dil ve Anlatım, Yazar: Atilla Özkırımlı 5. Sisteme (Teams) yüklenmiş online ders notu ve power point sunumları.

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Duyguları, düşünceleri, bilgilerini, beklentileri, yaşananları sözlü ve yazılı anlatım teknikleri ile ifade eder.
ÖÇ02 Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır.
ÖÇ03 Sözcük dağarcığının geliştirilmesinin önemini açıklar.
ÖÇ04 Farklı metin türlerini karşılaştırır.
ÖÇ05 Türkçedeki sözcüklerin yapı özelliklerini, ek-kök-gövde kavramlarını açıklar.
ÖÇ06 Cümlenin öğelerini kavrar, cümlede görevli sözcükler arasındaki anlamsal ve yapısal ilişkiyi açıklar.
ÖÇ07 Sözlü ve yazılı anlatımda sık karşılaşılan anlatım bozukluklarını görür, gerekli düzeltmeleri yapar.
ÖÇ08 Anlatım türleri ve teknikleriyle ilgili ayrıntıların farkına varır, örnekleri teorik bilgilerle açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dalış yapılan deniz veya gölün kimyasal, fiziksel ve biyolojik özelliklerini açıklar 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dalış sistemlerini etkin ve güvenli bir şekilde kullanır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Denizcilik ve gemiciliğin temel kavramlarını açıklar 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dalışta oluşabilecek acil durumları öngörür ve önlem alır. Olası acil durumda gerekli müdahaleyi yapar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su altında mesleki alet ve ekipmanları kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su altı görüntüleme cihazları kullanır ve elde ettiği görüntüleri yorumlar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su altı inşaatları, akuakültür kafes sistemleri, su altı arkeolojik kazıları, boru hatları ve gemi altı sörveylerde güvenli şekilde çalışır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su altında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm bulur ve sorumluluk alır
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleği ile ilgili teknolojik yenilikleri takip eder ve uygular
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bilgilerini yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü aktarır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dalış teknikleri ve güvenlik kurallarına uygun şekilde dalış amirliği yapar 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dalışla ilgili yönetmelikleri açıklar ve uygular 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yazım kuralları ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Noktalama işaretleri ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Anlatım nedir Anlatımın özellikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Anlatım türleri, biçimleri ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kompozisyonla ilgili genel bilgiler Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları,diğer yazılı anlatım türleri) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sözlü kompozisyon türleri(Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tekrar, Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS