Genel Bilgi
Kod | BTE0029 |
Ad | Biotechnology in Livestock Nutrition |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UĞUR SERBESTER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere yemler ve hayvan beslemede biyoteknolojiye genel bir bakış sağlamaktır. Öğrenciler, saman veya düşük kaliteli kaba yemler gibi lifli yemleri geliştirmek için enzimlerin kullanımı hakkında bilgi edineceklerdir. Ayrıca, metanojenezi, protein bozulmasını azaltabilen, mikrobiyal protein sentezini iyileştirebilen ve protozoayı engelleyebilen çok çeşitli yem katkı maddeleri hakkında bilgiler verielecektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin temel konuları arasında çiftlik hayvanları üretiminde verimliliği artırmak ve besin madde ekskresyonlarını azaltmak için biyoteknolojik araçlardan yararlanma yer almaktadır. Bu kapsamda enzim, lorunmuş proteinler, probiyotikler ve oligosakkaritler, organik mineraller tanımlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersi alacak öğrencilerin öncelikle lisans döneminde genel hayvan besleme ve ruminant besleme derslerini alması ya da dersin hocası ile önceden konuşarak onayını alması gerekmektedir.
Kaynaklar
Enzymes in Farm Animal Nutrition (CABI Publishing, 2001)
Notlar
Bonneau, M., Laarveld, B. 1999. Biotechnology in animal nutrition, physiology and health. Livestock Production Science, 223–241.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | - Biyoteknoloji ve hayvan besleme ile ilgili bilgileri bütünleştirebilecektir, - Çiftlik hayvanları yetiştirmede ve yatırımlarında ekonomik getiri sağlayabilecek biyoteknoloji konularında bilgi sahibi olabilecektir, - Biyoteknolojik işlemlerle selülozlu ya da lifli yemlerin sindirilebilirliğinin arttırılmasını anlayabilecektir |
ÖÇ02 | Çiftlik hayvanlarının performanslarının artırılmasında kullanılan biyoteknolojik yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Çiftlik hayvanları yetiştirmede ve yatırımlarında ekonomik getiri sağlayabilecek biyoteknoloji konularında bilgi sahibi olabilecektir, |
ÖÇ04 | Biyoteknolojik işlemlerle selülozlu ya da lifli yemlerin sindirilebilirliğinin arttırılmasını anlayabilecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yem ve yem bileşenlerinin biyolojik olarak iyileştirilmesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde transgenik bitkilerin kullanılması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tek mideli hayvanların beslenmesinde endüstriyel amino asitler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde korunmuş protein ve amino asitler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde bitkisel ekstraklar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde mikrobiyal probiyotikler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Oligosakkarit yem katkı maddeleri | Kaynak okuma, web tarama | Yöntem Seçilmemiş |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Preruminantların beslenmesinde mikrobiyal yem katkı maddeleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ruminantların beslenmesinde mikrobiyal yem katkı maddeleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Silaj katkı maddeleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Lifli materyaller içim biyoteknoloji | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Enerji kullanılanabilirliğinin artırılmasında enzimler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Metan salınımın azaltılması için yem katkı maddeleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde organik mineraller | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |