Genel Bilgi
Kod | DBK801 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Araştırmacının yürütülmekte olan çalışmalar hakkında kaynak taraması yapması ve danışmanı ile görüş alış verişinde bulunması hedeflenmektedir.
Kaynaklar
Konuyla doğrudan ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Konuyla yakından ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir. |
ÖÇ04 | Bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur ve araştırma konusu belirleyerek çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesinde ön çalışma | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-1 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Tez konusu hakkında okumalar yapılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-3 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Tez konusu hakkında literatür taraması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-4 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Literatür özetlerinin hazırlanması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-5 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Literatür özetlerinin tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-6 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Belirlenen tez konusunun literatür ışığında tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-7 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Belirlenen tez konusunda amacın netleştirilerek hipotezin kurulması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-8 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Tez önerisi için amacın yazılması ve tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-9 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Tezin amacı doğrultusunda materyal ve metodun tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-10 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Materyal ve metodun literatür ile karşılaştırılması eksiklerinin giderilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-11 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Amaç, literatür özetleri ile materyal ve yöntemin birlikte değerlendirilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-12 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Amaç, literatür özetleri ile materyal ve yöntemin birlikte eleştirisi ve eksiklerinin giderilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-13 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Tez programının bir bütün olarak danışman ile tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-14 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması-1 | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması-2 | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |