RTS702 Dijital Çağda Radyo ve Televizyon

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS702
Ad Dijital Çağda Radyo ve Televizyon
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ


Dersin Amacı

Radyo ve televizyon programlarının dünden bugüne tarihsel gelişimini inceleyerek dijital ortamda yeni radyo ve televizyon programlarının güncel yapılarını ele almak.

Dersin İçeriği

Dijital ortamda radyo ve televizyon programları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

MacFarland, D. (2013). Future radio programming strategies: Cultivating listenership in the digital age. Routledge.

Notlar

Hendy, D. (2000). A political economy of radio in the digital age. Journal of Radio Studies, 7(1), 213-234.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Radyo program türlerinin farklılıklarını açıklar.
ÖÇ02 Televizyon program türlerinin farklılıklarını açıklar.
ÖÇ03 Radyo ve televizyon programlarının dijital çağda dönüşümünü açıklar.
ÖÇ04 Yeni program türlerini toplumsal açıdan araştırır.
ÖÇ05 Dijital çağda radyo ve televizyon alanındaki farklılıkları güncel yanlarıyla ele alır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye’de radyo yayıncılığının tarihsel gelişimi Ahıska, Meltem, Radyonun Sihirli Kapısı, Metis, İstanbul 2005 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Türkiye’de radyo yayıncılığının tarihsel gelişim sürecinde dönemler İlaslan, S. (2014). Türkiye’de Radyonun Unutulan Sesleri: 1945-1980 Arasında Devlet Radyoları Dışında . Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , (21) , 118-142 . Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Türkiye’de televizyon yayıncılığının tarihsel gelişimi İlaslan, S. (2021). Televizyonun Teknik Gelişimi ve Tanımlanmasının Türkiye’deki Yansımaları: 1930’larda Televizyonu Tanıma Çabaları . Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi , (37) , 215-238 . Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yayıncılığın dijitalleşmesi Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür: Ağ Toplumunun Yükselişi. (E. Kılıç, Çev.), İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 DİJİTALLEŞME BAĞLAMINDA TELEVİZYON YAYINCILIĞININ DÖNÜŞÜMÜ Eriksson, Y. (2019). Digitalization of Society: What Challenges Will Users Meet. HBiD, 125-129. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Etkileşimli Televizyon Yayıncılığı ENSEN, J. F. & TOSCAN, C. (1999). Interactive Television: TV of the Future or the Future of TV? Aalborg: Aalborg University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sayısal Televizyon Yayıncılığı AKAYDIN, A. (2014). Değişen Televizyon Platformlarının İzleyiciye Sunduğu Seçenekler. Erciyes İletişim Dergisi, 3(4), 18-24. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara sınav ödev yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dijital çağda radyo ve televizyon üzerine araştırmalar Pavlik, J. V. (2008). Media in the digital age. Columbia University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Günümüzde radyo üzerine araştırmalar Tacchi, J. (2000). The need for radio theory in the digital age. International Journal of Cultural Studies, 3(2), 289-298. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Dijital medyanın kullanıcıları Spiro Kiousis (2001) Public Trust or Mistrust? Perceptions of Media Credibility in the Information Age, Mass Communication and Society, 4:4, 381-403 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Siber demokrasi ve RTV Wilhelm, A. G. (2000). Democracy in the digital age: Challenges to political life in cyberspace. Psychology Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dijital ortamlarda güçlü içerikler yaratma Geller, V. (2012). Beyond Powerful Radio: A Communicator's Guide to the Internet Age—News, Talk, Information & Personality. CRC Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Medyanın yeni biçimleri Anttiroiko, A. V. (2003). Building strong e-democracy: the role of technology in developing democracy for the information age. Communications of the ACM, 46(9), 121-128. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
15 Öğrenci çalışmalarının sunumu1 Keohane, R. O., & Nye Jr, J. S. (1998). Power and interdependence in the information age. Foreign Aff., 77, 81. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Öğrenci çalışmalarının sunumu2 Kurtuluş Özyazıcı, (2020). Beyazperdede Radyolu Filmler, ISSN 2149-9446 | Cilt 05 | Sayı 09 | Ocak 2020 |Radyo: Dün, Bugün, Yarın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavı - Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS