RSMS204 Yazı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS204
Ad Yazı
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SEVGİ ARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Grafik tasarımın önemli bir alt dalı olan tipografiyi anlamak ve harfleri birer tasarım nesnesi olarak ele alma becerisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu derste insanlık tarihi ile paralel olarak gelişim gösteren yazı tasarımı hakkındaki teorik ve pratik bilgilere yer verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yazı ve harfler üzerine daha derin bir bilgiye sahip olmayı istemek.

Kaynaklar

Yazı Nedir Roland Barthes Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean Grafik Tasarım Alain Well   Mor İnek Seth Godin Yaratıcı Özgüven David Kelley ve Tom Kelley İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar Namık Kemal Sarıkavak Tam Benim Tipim Simon Garfield

Notlar

Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygarlık tarihi ile yazı arasındaki ilişkiyi kavrar
ÖÇ02 Yazı tasarımının geçirdiği evrimsel süreç hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Tipografinin kendine özgü prensipleri üzerinde derinleşir
ÖÇ04 Harf anatomilerini çözümler
ÖÇ05 Yazı karakterlerini ve tasarımcılarını tanır
ÖÇ06 Harflerin biçimsel farklılıkların tasarım üzerinde yarattığı etkileri fark eder
ÖÇ07 Bir font tasarlamak için gerekli temel teknik bilgilere sahip olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 5
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriğinin ve işleyiş biçiminin tanıtılması, dönem projesinin verilmesi. Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 Yazının tarihçesi ile ilgili konu anlatımı ve proje hakkında örneklerin gösterilmesi Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Yazının tarihçesi ile ilgili konu anlatımı ve eskizlerin görüşülmesi Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Yazının tarihçesi ile ilgili konu anlatımı ve eskizlerin görüşülmesi II Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Harf anatomi çözümlemesine dair eskizlere devam edilmesi. Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Harf anatomi çözümlemesine dair eskizlerin sonuca yöneltilmesi Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Harf anatomi çözümlemesine dair eskizlerin sonuçlandırılması. Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev, Yazılı Sınav
9 Kavram- tipografi ilişkisine dair projenin tanıtılması. Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Yazı karakterleri ile ilgili konu anlatımı ve seçilen yazı karakterleri üzerinde ilk eskizler. Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Yazı karakterleri ile ilgili konu anlatımı ve seçilen yazı karaktleri üzerinde ikinci eskizler. Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Yazı karakterleri ile ilgili konu anlatımı ve seçilen yazı karakteri üzerinde üçüncü eskizler. Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Seçilen yazı karakteri ve kavramlar arasındaki ilişkinin geliştirilmesi. Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Kavram- tipografi ilişkisinin olgunlaştırılması. Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Kavram- tipografi çalışmalarının sonuç noktasında netleştirilmesi. Anlatım- Proje temelli pratik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje teslimi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 04:08