ELT144 Algoritma ve Programlama

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT144
Ad Algoritma ve Programlama
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Abdülvahap SAYGIN
Dersin Öğretim Elemanı Abdülvahap SAYGIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Program kodlama mantığını öğrenir.

Dersin İçeriği

Algoritma ve akış şeması ve program kodlarını öğrenme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Algoritmalar, Robert Sedgewick, Kevin Wayne

Notlar

Algoritma Ve Programlama Mantığı KODLAB


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problemleri temel akış şemaları ile izah eder.
ÖÇ02 Kodlama ortamını etkin bir şekilde kurar ve kullanır.
ÖÇ03 Basit sayısal problemleri kod yazarak çözer
ÖÇ04 Temel Giriş Çıkış Komutlarını kullanır
ÖÇ05 Değişken türlerini izah eder
ÖÇ06 Amaca yönelik alt programlar tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sayı sistemleri, algoritma Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
2 Programlama sistemleri ve dilleri Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
3 Akış diyagramları, Değişken-Bellek ilişkisi Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
4 Değişken türleri Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
5 Değişkene değer atama, Sabitler. Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
6 Program yazım arayüzü kullanımı Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
7 Atama-Matematiksel Operatörler Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Basit ve karmaşık İf-else ifadeleri, Switch İfadeleri Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
10 Do-while, For döngüleri Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 While döngüsü, Continue- break komutları Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Fonksiyonlar ve Prosedürler-1 Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Fonksiyonlar ve Prosedürler-2 Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
14 Fonksiyonlar ve Prosedürler-3 Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
15 Uygulamalar ve genel tekrar Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.03.2024 02:08