ELT266 Sistem Analizi ve Tasarımı-II

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT266
Ad Sistem Analizi ve Tasarımı-II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Abdülvahap SAYGIN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin, ilgi alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve bulgularını proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesinin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin işlenmesinde öğrencilerin ilgi alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve bulgularını proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesinin sağlanmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

1-) Çetin GÜLER, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık, 2007. 2-) Sistem Analizi ve Tasarımı Proje Raporu Hazırlama Kılavuzu, Ahmet KARAKUŞ

Notlar

1-) https://320volt.com/elektronik-kategorileri/ 2-) https://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=LM324&gclid=Cj0KCQjw4omaBhDqARIsADXULuXf60rhmX0Q4olfNp5Nz9Y3PxTjJ06BmplxmY8X


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konu seçimi ve grup çalışması yapar.
ÖÇ02 Konu ile ilgili ön çalışma yapar.
ÖÇ03 Çalışmanın kapsamını belirler.
ÖÇ04 Seçilen çalışmayı inceler, çözüm önerileri bulur.
ÖÇ05 Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirler.
ÖÇ06 Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapar.
ÖÇ07 Sistem/ürüne ilişkin hesaplamalar yapar.
ÖÇ08 Sistemi/ürünü gerçekleştirir.
ÖÇ09 Sistem/ürünün çıktılarını sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması. İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
2 Ön görülen projenin tanımlarını ve varsayımlarını açıklama İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
3 Öngörülen proje ile ilgili yeterli uygun bilgilerin yerleştirilmesi İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
4 Öngörülen proje ile ilgili uygun malzeme için gerekli bilgilerin açıklanması İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
5 Öngörülen projeye güncel teknikler kullanarak çözüm bulma ve emniyet tedbirleri İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Öngörülen projeyi desteklemek için sebep gösterme ve bilgi açıklığı İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Öngörülen proje için gerekli yerlere ilave etmek için çalışma dosyası hazırlama İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Proje çalışmasının organizasyonunu tanımlama İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Uygun malzeme ve unsurları seçme öngörülen projeyi düzenleme İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Projenin maliyet analizini yapma kesin proje dosyası hazırlama ve proje onayı İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Sistemin Elemanlarını veya Mekanizmalarını Tasarlamak İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
13 Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
14 Sistemin/Ürünü Test Etmek İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Yazılı grafiksel görsel ve sözel sunum yapma İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.03.2024 02:48