Genel Bilgi
Kod | ELT266 |
Ad | Sistem Analizi ve Tasarımı-II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Abdülvahap SAYGIN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin, ilgi alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve bulgularını proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin işlenmesinde öğrencilerin ilgi alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve bulgularını proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1-) Çetin GÜLER, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık, 2007. 2-) Sistem Analizi ve Tasarımı Proje Raporu Hazırlama Kılavuzu, Ahmet KARAKUŞ
Notlar
1-) https://320volt.com/elektronik-kategorileri/ 2-) https://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=LM324&gclid=Cj0KCQjw4omaBhDqARIsADXULuXf60rhmX0Q4olfNp5Nz9Y3PxTjJ06BmplxmY8X
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konu seçimi ve grup çalışması yapar. |
ÖÇ02 | Konu ile ilgili ön çalışma yapar. |
ÖÇ03 | Çalışmanın kapsamını belirler. |
ÖÇ04 | Seçilen çalışmayı inceler, çözüm önerileri bulur. |
ÖÇ05 | Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirler. |
ÖÇ06 | Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapar. |
ÖÇ07 | Sistem/ürüne ilişkin hesaplamalar yapar. |
ÖÇ08 | Sistemi/ürünü gerçekleştirir. |
ÖÇ09 | Sistem/ürünün çıktılarını sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması. | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Ön görülen projenin tanımlarını ve varsayımlarını açıklama | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Öngörülen proje ile ilgili yeterli uygun bilgilerin yerleştirilmesi | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Öngörülen proje ile ilgili uygun malzeme için gerekli bilgilerin açıklanması | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Öngörülen projeye güncel teknikler kullanarak çözüm bulma ve emniyet tedbirleri | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Öngörülen projeyi desteklemek için sebep gösterme ve bilgi açıklığı | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Öngörülen proje için gerekli yerlere ilave etmek için çalışma dosyası hazırlama | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Proje çalışmasının organizasyonunu tanımlama | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Uygun malzeme ve unsurları seçme öngörülen projeyi düzenleme | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projenin maliyet analizini yapma kesin proje dosyası hazırlama ve proje onayı | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sistemin Elemanlarını veya Mekanizmalarını Tasarlamak | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
14 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Yazılı grafiksel görsel ve sözel sunum yapma | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |