Genel Bilgi
Kod | RSMS305 |
Ad | Sanat Öğretimi Uygulamaları I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere disiplinler arası entegre bir eğitim anlayışı ile sanat eğitimi dersinin nasıl planlanacağı; öğrencilere disiplinlerarası entegre bir sanat eğitimi verirken 21. Yy becerilerinin nasıl derse entegre edilerek kazandırmayı hedefler
Dersin İçeriği
Anasanat ve Seçmeli Sanat atölyelerini alarak, farklı teknik ve malzemelerle, inter disiplinel uygulama çalışmalar yapma becerisine sahip öğrencilerin, bu dersle ilgili kazanımlarını MEB ilk ve orta öğretim kademelerindeki öğrencilere uygulayacakları teorik ve uygulama çalışımalarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Hayır
Kaynaklar
STEM Kuram ve Uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi, Doç. Dr. M. Sencer Çorlu, Ezgi Çallı. Pusula yayıncılık, 2. Baskı, 2017 Kuramdan Uygulamaya STEM-A Eğitimi, Editör Prof. Dr. Salih Çepni, Pegem akademi, 4. Baskı, 2018 STEM Öğretimi için 20 Strateji, William N.Bender. Nobel yayıncılık, 2018 STEAM Education Theory and Practice, Editors Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil. Springer, 2019
Notlar
Merkezi Kütüphane
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı malzeme ve Teknikle iki ve üç boyutlu tasarım yapabilir, |
ÖÇ02 | Özgün ve yaratıcı düşüncelerini, ürün tasarlama becerisine dönüştürebilir |
ÖÇ03 | Görsel sanatların, teknolojik tasarıma etkisini bilir, |
ÖÇ04 | Sanat, doğa ve temel bilimler arasında ilişki kurabilir, |
ÖÇ05 | Sanat, tasarım, teknik, material ve yöntem gibi konularda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Atık malzemelerin sanat ürününe nasıl dönüştürülebileceğini bilir. |
ÖÇ07 | En az malzeme ile bir sanat ürününu nasıl oluşturabileceğini keşfeder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | 1 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin kazanımları ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme, Sanat Eğitiminde yeni model ve yaklaşımlar | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Stem eğitimi ile ilgili temel kavramlar ve Stemin tarihcesi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Stem' den Steam' e sanatın önemi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sanat tarihinde disiplinler arası çalışan sanatçılardan örnekler ve video gösterimi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | STEAM eğitimi ile ilgili öğrenme modelleri-1 (Problem tabanlı öğrenme), 2 (Proje tabanlı öğrenme) | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | STEAM eğitiminde mühendislik tasarımı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 5E modeli, STEAM eğitiminde değerlendirme | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
|
9 | Steam eğitimine dönük (disiplinlinler arası çalışan) sanatcı araştırmaları ve örnekleri | Kaynak Tarama, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay |
10 | Steam eğitimi ile ilgili ders planı hazırlama ve uygulama Hareketli Heykel Yapıyorum 1 | Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Projenin devam ettirilmesi | Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | STEAM eğitimi ile ilgili ders planı hazırlama ve uygulama I I Giyilebilir bir sanat ürünü tasarımı 1 | Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | ilgili ders planı hazırlama ve uygulama I I Giyilebilir bir sanat ürünü tasarımı 2 | Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | uygulama I I Giyilebilir bir sanat ürünü tasarımı 3 | Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | STEAM eğitimi ile ilgili etkinlik geliştirme/proje görevi (5E modeline gore STEAM eğitimi pllanlama) Oran-orantı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |