Genel Bilgi
Kod | RSMS302 |
Ad | Sanat Öğretimi Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anasanat ve seçmeli sanat atölye derslerini alarak farklı teknik ve malzemelerle uygulamalar yapmayı öğrenen öğrencilere, meslek hayatlarında, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine, yeni yöntem ve teknikler aracılığıyla, disiplinler arası bilgi ve beceriyi kullanabilecekleri donanıma sahip olarak, problemlere disiplinler arası bakış açısıyla bakmasını, bütüncül bir eğitim yaklaşımıyla bilgi ve beceri kazanmasını sağlayarak, yaratıcı tasarımlar yapmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin farklı disiplinlerin bilgilerini bir arada kullanmasını sağlayarak, yaratıcılığı ve yeni fikirler geliştirmeyi hedefleyen çalışmalarla, teknoloji ve sanatı bir arada kullanmayı destekleyen uygulama çalışmalarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Hayır
Kaynaklar
Kuramdan Uygulamaya STEM-A Eğitimi, Editör Prof. Dr. Salih Çepni, Pegem akademi, 4. Baskı, 2018 STEM Öğretimi için 20 Strateji, William N.Bender. Nobel yayıncılık, 2018 STEM Kuram ve Uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi, Doç. Dr. M. Sencer Çorlu, Ezgi Çallı. Pusula yayıncılık, 2. Baskı, 2017 STEAM Education Theory and Practice, Editors Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil. Springer, 2019
Notlar
Merkezi Kütüphane
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı malzemelerle üç boyutlu tasarım yapabilir ve bunu ilk ve orta öğretim öğrencilerine uygulatabilir. |
ÖÇ02 | Özgün ve yaratıcı düşüncelerini, teknolojik ürünlere dönüştürme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Görsel sanatların teknolojik tasarıma etkisini bilir. |
ÖÇ04 | Sanat, doğa ve temel bilimler arasında ilişki kurabilir. |
ÖÇ05 | Sanat, tasarım, malzeme, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 4 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve çalışma ortamının hazırlanması ve ders içerik programının belirlenmesi. | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Farklı disiplinlerin entegrasyonu ile yapılan eğitim özellikleri anlatılır ve bu eğitimin tarihi ve teorisi hakkında bilgiler verilir. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanat çalışmaları içerisinde farklı disiplinleri entegre ederek çalışmalar üreten sanatçılar ve eserlerinden örnekler gösterilerek açıklamalar yapılır. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Entegre eğitim modellerinin kullanılabileceği ders öğretim modelleri anlatılır ve ders planı nasıl hazırlanır bilgisi verilir. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sanat eğitimi içerisine farklı disiplinlerin entegre edilerek nasıl bir eğitim gerçekleştirileceğine dair örnek bir öğretim uygulaması yapılır. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanat eğitimi içerisine farklı disiplinlerin entegre edilerek nasıl bir eğitim gerçekleştirileceğine dair ikinci bir örnek öğretim uygulaması yapılır. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 4. ve 5. haftalarda yapılan örnek uygulamalara dayanılarak ve öğretilen teorik bilgilerin kullanılması ile entegre bir ders planı hazırlamaları için öğrencilere konu verilir. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Entegre ders planlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi; | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | Entegre ders planlarının akranlarına sunumu;Öğrencilerden Mikro öğretim yapmaları istenir. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Öğrencilerden Mikro öğretim yapmaları istenir. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
12 | Öğrenci projeleri değerlendirilir | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Projeler üzerine tartışma | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Öğrenciler projelerini sunar | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Mikro öğretim projeleri değerlendirilir | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |