Genel Bilgi
Kod | EFMZ424 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FEHMİ KANALMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. CEM DEMİR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili deneyimlerini artırmak, programda öğrendiklerini uygulama fırsatı sunmak.
Dersin İçeriği
Bu ders, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapmayı içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Okul Deneyimi I II
Notlar
Öğretmenlik Uygulaması Ve Ders Planları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretmen adayı, dersin amaçlarına bağlı olarak etkili öğretim ve öğrenci faaliyetine uygun bir öğretim ders planı hazırlar. |
ÖÇ02 | Öğretmen adayı, eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler. |
ÖÇ03 | Öğretmen adayı, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapar. |
ÖÇ04 | Öğretmen adayı, sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder |
ÖÇ05 | Öğretmen adayı alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir. |
ÖÇ06 | Öğretmen adayı, öğretim planına uygun olarak teknolojik araçları (bilgisayar, tablet, internet vb.) etkin bir şekilde kullanır. |
ÖÇ07 | Öğretmen adayı öğretim planını etkili bir şekilde uygular. |
ÖÇ08 | Öğretmen adayı öğretim sürecinde ses tonunu ve beden dilini etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ09 | Öğretmen adayı öğrencileri değerlendirmek için uygun ölçme araçları hazırlar. |
ÖÇ10 | Öğretmen adayı, uygun teknikleri kullanarak öğretimi değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 2 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem planı ve yapılacak çalışmalar hakkında açıklamaların yapılması | Bilgilendirme toplantıları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
2 | Okul müdürü ve öğretmenle tanışma, dönem planı ve haftalık ders programını hazırlama | Okuldaki rehber öğretmen ve okul yöneticileriyle görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Okulun işleyişi ve evraklar hakkında bilgi edinme | Araştırma, E-okul, MEBBİS sistemini tanıma, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Yıllık plan, günlük planın edinilmesi; Uygulama yapılacak dersler için ünite planının hazırlanması | Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Ders işleme sürecini izleme ve öğretim becerisi kazanma | Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Günlük ders planının hazırlanması | Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-1.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar ve dönüt verme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
9 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-2. hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-3.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-4.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-5.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-6.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-7.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Öğretmenlik uygulaması dosyasının düzenlenmesi, teslim edilmesi ve uygulama okulunun onayının yapılması | Okuldaki rehber öğretmen ile görüşme ve dosyanın tamamlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretmenlik uygulaması dosyasının değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretmenlik uygulaması dosyasının değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 24 | 24 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 64 | 64 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,68 | ||
AKTS | 10 AKTS |