EFMZ424 Öğretmenlik Uygulaması II

10 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ424
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FEHMİ KANALMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. CEM DEMİR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili deneyimlerini artırmak, programda öğrendiklerini uygulama fırsatı sunmak.

Dersin İçeriği

Bu ders, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapmayı içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Okul Deneyimi I II

Notlar

Öğretmenlik Uygulaması Ve Ders Planları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretmen adayı, dersin amaçlarına bağlı olarak etkili öğretim ve öğrenci faaliyetine uygun bir öğretim ders planı hazırlar.
ÖÇ02 Öğretmen adayı, eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler.
ÖÇ03 Öğretmen adayı, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapar.
ÖÇ04 Öğretmen adayı, sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder
ÖÇ05 Öğretmen adayı alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir.
ÖÇ06 Öğretmen adayı, öğretim planına uygun olarak teknolojik araçları (bilgisayar, tablet, internet vb.) etkin bir şekilde kullanır.
ÖÇ07 Öğretmen adayı öğretim planını etkili bir şekilde uygular.
ÖÇ08 Öğretmen adayı öğretim sürecinde ses tonunu ve beden dilini etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ09 Öğretmen adayı öğrencileri değerlendirmek için uygun ölçme araçları hazırlar.
ÖÇ10 Öğretmen adayı, uygun teknikleri kullanarak öğretimi değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 2
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 2
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem planı ve yapılacak çalışmalar hakkında açıklamaların yapılması Bilgilendirme toplantıları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
2 Okul müdürü ve öğretmenle tanışma, dönem planı ve haftalık ders programını hazırlama Okuldaki rehber öğretmen ve okul yöneticileriyle görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Okulun işleyişi ve evraklar hakkında bilgi edinme Araştırma, E-okul, MEBBİS sistemini tanıma, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Yıllık plan, günlük planın edinilmesi; Uygulama yapılacak dersler için ünite planının hazırlanması Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Ders işleme sürecini izleme ve öğretim becerisi kazanma Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Günlük ders planının hazırlanması Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-1.hafta Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Genel tekrar ve dönüt verme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
9 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-2. hafta Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-3.hafta Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-4.hafta Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-5.hafta Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-6.hafta Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-7.hafta Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Öğretmenlik uygulaması dosyasının düzenlenmesi, teslim edilmesi ve uygulama okulunun onayının yapılması Okuldaki rehber öğretmen ile görüşme ve dosyanın tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretmenlik uygulaması dosyasının değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretmenlik uygulaması dosyasının değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 64 64
Toplam İş Yükü (Saat) 242
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,68
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 02:58