Genel Bilgi
Kod | TUR719 |
Ad | Türkçe Eğitiminde Drama I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Drama kavramını anlamak, dünyada ve Türkiye'deki gelişiminden haberdar olmak
Dersin İçeriği
Dramanın Türkiye’de ve dünyadaki tarihi gelişimi, temel drama kavramları (oyun, dram, drama, dramatizasyon, rol oynama, doğaçlama, yaratıcılık, -mış gibi yapmak), dramanın tanımı, içeriği ve kapsamı, dramanın disiplin alanları (eğitici drama, yaratıcı drama, psikodrama. Sosyodrama), dramanın temel ögeleri (drama lideri, grup, mekân, konu), drama lideri olarak Türkçe öğretmeni, dramanın teknikleri, Türkçe öğretiminde kullanılan drama teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kara, Ö. T. (2021). Türkçe Eğitiminde Drama Ders Notları. Adana.
Notlar
Aktaş, E. ve Oğuz Namdar, A. (2022). Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Drama ile ilişkili temel kavramları öğrenme. |
ÖÇ02 | Dramanın dünyada ve Türkiye'de gelişimi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ03 | Dramanın disiplin alanlarını tanıma |
ÖÇ04 | Dramanın temel ögelerini öğrenme |
ÖÇ05 | Drama lideri olarak Türkçe öğretmeninin yetkinlik ve yeterliliklerini tanıma |
ÖÇ06 | Dramanın temel, yardımcı tekniklerini tanıma ve bunları Türkçe dersinde uygulayabilme becersine sahip olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dramaya ilişkin ön bilgilerin yoklanması | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dramanın kökeni ve ilişkili olduğu diğer kavramlar | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dramanın dünyadaki tarihi gelişimi | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dramanın Türkiye'deki tarihi gelişimi | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Dramanın tanımı ve kapsamı | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Temel drama kavramları (oyun, dram, drama, dramatizasyon) | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Temel drama kavramları (rol oynama, doğaçlama, yaratıcılık, -mış gibi yapmak) | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dramanın disiplin alanları (eğitici drama, yaratıcı drama, psikodrama, sosyodrama) | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Dramanın temel ögeleri (drama lideri, grup, mekân, konu) | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Drama lideri olarak Türkçe öğretmeni | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dramanın temel teknikleri | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Dramanın yardımcı teknikleri | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Türkçe öğretiminde kullanılan drama teknikleri | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
15 | Genel değerlendirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |