Genel Bilgi
Kod | YMOP125 |
Ad | İtalyanca I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dilaver YÜCEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dilaver YÜCEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İtalyanca dilinin gramer yapısının ve telafuzzunun kavranması,günlük konuşma ifadelerini kullanabilecek ve çeviri yapabilecek düzeyde italyanca dilbilgisi seviyesine ulaşılması.
Dersin İçeriği
Yararlı eğitim materyalleri, çeviri çalışmaları ve konuşma aktiviteleri gibi uygulamalar yoluyla çalışmalar yapılır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
IN ITALIANO - : Angelo Chiuchiu, Fausto Minciarelli , Edizioni Guerra
Notlar
1-LIBRO DI ESERCIZI PER LIVELLI ELEMENTARI Öğrenci alıştırma kitabı 3-PARLA E SCRIVI 3-UN TUFFO
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İtalyanca dilinin temel özelliklerini tanır. |
ÖÇ02 | Kendini tanıtma,bir isteğe yanıt verme gibi temel eylemleri gerçekleştirebilecek yabancı dilde kendini ifade etme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | İtalyanca dilinin temel telaffuz özelliklerini kavrar ve uygular. |
ÖÇ04 | Hece vurguları,kişi ve işaret zamirleri,basit ve bileşik edatlar,zamanlar,fiil çekimleri ile ilgili kuralları ve temel özellikleri kavrar. |
ÖÇ05 | İtalyanca parçalar üzerinde çeviri yapabilme becerisi kazanır |
ÖÇ06 | İtalyanca parçaların tematik anlamlarını kavrar. |
ÖÇ07 | İtalyanca dilinde yazma becerisi geliştirir. |
ÖÇ08 | Günlük konuşma pratiği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yeni dönem başlangıcına giriş | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kendini tanıtma, selamlaşmalar, okuma kuralları | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Okuma kuralları1 | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Okuma kuralları2 | kitapta konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Belirtili artikeller | Kitapta konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Belirtisiz artikeller | Kitapta konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İsimlerin çoğulları | Kitapta konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Femminileye çevirme | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Gösterme sıfatları | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Essere fiili | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | In Italiano -Ünite 1 | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | In Italiano -Ünite 1. | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Günler, aryantik çeviri | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Genel tekrar | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Ara Sınav | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Avere Fiili | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
18 | In Italıano-Ünite 2 | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
19 | In Italiano-Ünite 2. | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
20 | Şimdiki zaman,düzenli ve düzensiz fiiller1 | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
21 | Şimdiki zaman,düzenli ve düzensiz fiiller2 | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
22 | In Italiano-Ünite 3 | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
23 | In Italiano-Ünite 3. | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
24 | Şimdiki zaman,yardımcı fiiller | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
25 | In Italiano-Ünite 4 | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
26 | In Italiano-Ünite 4. | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
27 | Sayılar ve saatler | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
28 | Mülkiyet sıfatları | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
29 | Aryantik çeviri | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
30 | Genel Tekrar1 | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
31 | Genel Tekrar2 | Kitaptan konuyla ilgili alanda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 4 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |