YMOP129 Temel Müzik Teorisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMOP129
Ad Temel Müzik Teorisi
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OYA ŞEN


Dersin Amacı

Müzik teorisi iyi bir icracı ve müzik yaratıcısı olma yolunda gerekli temel teorik bilgileri öğretmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Müzik biliminin temelini oluşturan konuların; aralıklar, diziler, akorlar, ritmik öğeler, tempo ve nüans terimleri konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Music theory aims to teach the basic theoretical knowledge necessary to become a good performer and music creator.

Notlar

Müzik sözlükleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı anahtarlarda seçilen solfej parçalarını okurken müziksel özelliklerini uygulayabilme;
ÖÇ02 Farklı ölçü türlerinde kullanılan, vuruş biriminin karmaşık yapılarını çözümleyebilme;
ÖÇ03 Akor-ezgi ilişkisini kurarak armonik ve form analizi yapabilme;
ÖÇ04 Çeşitli modülasyon uygulamalarını, okuduğu, yazdığı/dikte ettiği, deşifre ettiği parçalar üzerinde (içinde) fark edebilme;
ÖÇ05 Yaygın olarak kullanılan yapay ve yerel modlara ait dizilerin kuruluşunu açıklayabilme;


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel kavramlar, porte, anahtarlar, ek çizgisi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sol anahtarı, çizimi, notaların porte üzerindeki yerleri. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Nota ve sus işartleri değerleri. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çoğaltma noktası,uzatma bağı,triole, puandorg Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Fa anahtarı ve fa anahtarındaki notaların yerleri Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Nota yazımı ile ilgili bazı kural ve kural dışı durumlar. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Majör ve minör aralıklar.Değiştirici işaretleri ve anarmonik sesler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ölçü,ölçü rakamı , 2 -3 ve 4 vuruşlu ölçüler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Majör ve minör aralık çeşitleri, diyatonik ve kromatik aralık. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tetrakordlar ve majör diziler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Minör diziler ve çeşitleri. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Donanım - ton ilişkisi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Diyez - bemol sırası ve porte üzerindeki yerleri. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Majör ve minör modların simgeler ile ifade edilmesi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Majör ve minör ton adından donanımın bulunması. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
18 Aralıklar Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
19 Anarmonik ve bileşik ( katlı ) aralıklar. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
20 Aralıkların çevrimi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
21 Akorlar Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
22 Majör ve minör akorların şifrelendirilmesi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
23 Eksik ve Artık 5 li akoru Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
24 Eksilmiş ve artmış 5 li akorlarını kurmada pratik yol. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
25 Akorların majör ve minör modlar içinde bulundukları dereceler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
26 Bir esrin tonalitesinin belirlenmesi Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
27 Ara Sınavlar Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
28 Aksak ölçüler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
29 Senkop , süslemeler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
30 Vuruşların eşit olmayan bölünmeleri Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
31 Genel olarak kullanılan terim ve şekiller Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
32 Yıl sonu Sınavları Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 63
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,52
AKTS 3 AKTS