BDT240 Toplam Kalite Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDT240
Ad Toplam Kalite Yönetimi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN


Dersin Amacı

Kalite kavramı, Kalite yömetimi ve sistem modelleri. Standadizasyon , Süreç yönetimini kavrar

Dersin İçeriği

Kalite kavramı, Kalite yömetimi ve sistem modelleri. Standadizasyon , Süreç yönetimi, yönetime katılma anlaatılır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim Elemanı Ders Notları

Notlar

Öğretim Elemanı Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını öğrenilmesi.
ÖÇ02 Standart ve standartizasyon kavramlarının öğrenilmesi.
ÖÇ03 Süreç yönetim sisteminin anlaşılması.
ÖÇ04 Süreç yönetiminin öğrenilmesi.
ÖÇ05 Stratejik yönetim kavramının öğrenilmesi.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin hedefleri, Amaçları, temel tanım ve kavramlar Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kalite tanımı ve kavramı Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kalite kavramı Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Standart tanımı ve standardizasyon özellikleri Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Sandart ve standardizasyon Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kalite yönetimi tanımı, özellikleri Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalite yönetimi ve standartları Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kalite yönetimi ve Çevre standartları Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kalite yönetim sistemi modelleri-1 Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kalite yönetim sistemi modelleri-2 Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Stratejik yönetim Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Süreç yönetim sistemi Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Yönetime katılma Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS