Genel Bilgi
Kod | ZO0039 |
Ad | Süt Sığırlarında Doğrusal Tip Puanlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Süt sığırlarının değerlendirilmelerinde süt verimleri yanında dış yapı özelliklerinin de dikkate alınması gerekmektedir. Bu özelliklerin birlikte ele alınması sonucunda işletmeye ait sürü içerisinde gelecekte genetik ve ekonomik açıdan fayda sağlanamayacak bireylerin erken dönemde ayıklanması ve daha uzun süre sürüde kalacak ineklerin sayısının arttırılması mümkün olabilecektir.
Dersin İçeriği
Sınıflandırmanın önemi, kullanım alanları, genetiği, sınıflandırıcı personelin taşıması gereken özellikler, yöntemleri ve sığırların değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Şahin, O., 2012.Tip Sınıflandırması ve Vücut Kondisyonu Değerlendirme. Türkiye Damızlık Sığır Yetiştiricileri Merkez Birliği Yayın No 5
Notlar
Şahin, O., 2012.Tip Sınıflandırması ve Vücut Kondisyonu Değerlendirme. Türkiye Damızlık Sığır Yetiştiricileri Merkez Birliği Yayın No 5
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sığırların vücut bölümlerini tanıma |
ÖÇ02 | Linear tip puanlama hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ03 | 100 puan sistemi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ04 | Puanlama yöntemlerinin verilerini değerlendirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tip sınıflandırmanın amaçları | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tip sınıflandırmanın genetiği | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tip sınıflandırma yöntemleri | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Doğrusal tanımlama yöntemi | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Doğrusal tanımlama yöntemi 2 | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Doğrusal tanımlama 3 yöntemi | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Doğrusal tanımlama yöntemi 4 | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | 100 Puan Sistemi | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 100 Puan Sistemine Bakış | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 100 Puan Sistemi 1 | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 100 Puan Sistemi 2 | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Vücut kondisyon skoru | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Vücut kondisyon 2skoru | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Vücut kondisyon skoru 3 | ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |