Genel Bilgi
Kod | ZO674 |
Ad | Alternatif Kanatlı Yetiştiriciliği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Alternatif kanatlı üretimi ve üretim sistemleri öğretilir
Dersin İçeriği
Tavuk yetiştiriciliği, alternatif kanatlı yetiştiriciliği
Dersin Ön Koşulu
ders ön koşul gerektirmemektedir.
Kaynaklar
power point sunumlar,ders kitabı.
Notlar
internet kaynakları, bilimsel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alternatif kanatlı hayvan yetiştiriciliğini bilir |
ÖÇ02 | tavuk dışındaki diğer kanatlı hayvanların, yani bıldırcınların, kazların, hindilerin, yetiştirilmesi, bakımı ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | alternatif hayvansal protein kaynaklarının önemini bilir, bu ürünlerin tercih edilmesi için çalışmalar yapar. |
ÖÇ04 | Tavuk etine ve yumurtasına alternatif ürünleri bilir. |
ÖÇ05 | Alternatif kanatlı üretimi arttırmak için çalışmalar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye'de tavukçuluğun genel durumu | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye ve Dünya'da kanatlı eti üretimi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kanatlı üretimde alternatif kanatlılar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bıldırcın yetiştiriciliği-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bıldırcın yetiştiriciliği-2 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çiftlik uygulaması | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çiftlik uygulaması-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Hindi yetiştiriciliği | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hindi yetiştiriciliği-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kaz ve ördek yetiştiriciliği | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kaz ve ördek yetiştiriciliği-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çiftlik uygulaması-2 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çiftlik uygulamaları-3 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel değerlendirme | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |