Genel Bilgi
Kod | BMM123 |
Ad | Biyomedikal Mühendisliğine Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUTLU AVCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomedikal mühendisliğini tanıtarak, biyomedikal mühendisliğinin tıp, fizik, makine, elektronik, bilgisayar gibi bilimlerle ilişkisini anlamak.
Dersin İçeriği
Biyomedikal mühendisliğine giriş ve tarihçe, İnsan vücudunun yapısı: fizyoloji ve anatomi Biyoenstrümantasyon Biyoelektrik olaylar Biyomedikal sensörler Biyosinyaller Biyomalzeme Doku mühendisliği Medikal görüntüleme teknikleri Biyomedikal optik Biyomekanik Rehabilitasyon mühendisliği Biyorobotik
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Donald R. Peterson, Joseph D. Bronzino, "Biomedical Engineering Handbook", CRC Press, 4th Edition, 2015.
Notlar
Pascal Verdonck, Advances in Biomedical Engineering, Elsevier Science, 2008, ISBN: 0444530754,9780444530752.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomedikal Mühendisliği ile ilgili değerlendirme yapabilir. |
ÖÇ02 | Biyolojik problemlere mühendislik açıdan çözüm üretmek amacıyla temel kavramları değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Biyomedikal Mühendisliğinin klinik çalışmalardaki etki alanını değerlendirebilir. |
ÖÇ04 | Tıpta Mühendislik çözümlerini bilir. |
ÖÇ05 | Biyomedikal Mühendisliği genel terminolojisini bilir. |
ÖÇ06 | Biyomedikal Mühendisliğinde etiğin önemini ifade edebilir. |
ÖÇ07 | Mühendisliğin tıp için çözüm geliştirme süreçlerini ifade eder. |
ÖÇ08 | Tıbbi cihaz geliştirme fazlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyomedikal mühendisliğine giriş ve tarihçe | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | İnsan vücudunun yapısı: fizyoloji ve anatomi | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Biyoenstrümantasyon | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Biyoelektrik olaylar | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Biyomedikal sensörler | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Biyosinyaller | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Biyomalzeme | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doku mühendisliği | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Medikal görüntüleme teknikleri | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Biyomedikal optik | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Biyomekanik | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Rehabilitasyon mühendisliği | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Biyorobotik | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Final sınavı | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |